ImageEL BLOC PROPOSARÀ A L’HISTORIADOR ANGEL BENEITO PER AL CONSELL ASSESSOR DE LA FUNDACIÓ DE TURISME

Paco Blay: “El Sr. Beneito reuneix les condicions personals i acadèmiques òptimes per a formar part d’eixe Consell. La proposta s’ha aprovat en el BLOC per unanimitat, tot i no ser militant”

El regidor del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha manifestat la seua intenció de proposar a l’historiador Àngel Beneito Lloris per a formar part, en representació del BLOC, del Consell Assessor de la Fundació de Turisme recentment aprovada. L’article 23 dels Estatuts regula la formació i funcions de l’esmentat Consell, i preveu que en formaran part, entre altres “un representante elegido por cada uno de los partidos políticos que cuenten con representación municipal en el Excmo. Ayuntamiento de Alcoy”.

El BLOC, doncs, ha aprovat per unanimitat que siga el doctor en Historia Àngel Beneito Lloris qui forme part de l‘esmentat Consell Assessor en representació del BLOC, encara que no siga militant del partit. Els dirigents del BLOC expliquen que el Sr. Beneito reuneix totes les condicions personals, culturals i acadèmiques òptimes per a integrar-se en un col·lectiu que pot aportar coneixements importants per a què la fundació complesca de forma adient, des del punt de vista històric i patrimonial, les seues finalitats.

Entre altres característiques que es donen en l’elegit, el portaveu del BLOC en resumeix i destaca les següents: Doctor en història per la Universitat d’Alacant, s’ha distingit per la seua dedicació a la història social analitzant l’impacte que la industrialització d’Alcoi tingué sobre l’urbanisme i la salut pública de la ciutat, propiciant una singular “transició demogràfica”; ha rescatat de l’oblit l’emotiva i compromesa història de l’Hospital Sueco Noruego; ha inventariat i catalogat la majoria dels arxius d’Alcoi i de la comarca (tant privats com municipals i parroquials); durant la seua etapa com a president del centre Alcoià d’Estudis Històrics i Arqueològics (CAEHA) es van organitzar les Jornades “Alcoi, Ciutat i Patrimoni”, que tantes idees donaren per la recuperació del patrimoni de la ciutat, i s’han représ en les Jornades d’Història Local.

Blay recorda, finalment, que el Sr. Beneito Lloris està contribuint directament en el projecte de rehabilitació el refugi de Cervantes, idea que va sorgir fa anys precisament en l’entorn del CAEHA, amb les seues aportacions, investigacions i assessorament històric.

Per tots aquests motius, acaba Blay el seu escrit, “pensem que el Sr. Beneito Lloris és una persona idònia per a formar part del Consell Assessor de la Fundació de Turisme perquè a més de la seua vàlua i capacitat personal, suplirà les deficiències que els Estatuts mostren en algunes àrees, com el patrimoni documental i la història social, entre altres”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.