ImagePACO BLAY CONTRASTA OPINIONS I PROPOSTES AMB L’EX-CONSELLER CATALÀ FELIP PUIG

En l’Aplec del Darrer Diumenge d’octubre al Puig, on també van estar representants del BNG, del PSM i del PNB, tots membres de la Coalició Europea GALEUSCA

El darrer diumenge d’octubre tingué lloc el tradicional Aplec del BLOC al Puig, de caràcter festiu i reivindicatiu. Prop d’un miler de persones van gaudir de la música de la Nova de Banyeres, així com de la magnífica veu de Lola Corbera, amb una actuació de cant d’Albades.

En el capítol dels parlaments van fer ús de la paraula el representant del BNG, del PSM-Nacionalistes de Mallorca, del PNB -que acudia per primera vegada oficialment- així com de Convergència i Unió. Tots ells van fer referència a les mancances de la reforma de l’Estatut valencià i que donarien el seu suport a les esmenes que havia elaborat el BLOC, especialment aquelles que feien referència la rebaixa del llistó electoral del 5 % al 3 %. El País Valencià era l’única Comunitat autònoma que encara conservava el 5 %, no provincial -com en les generals- sinó autonòmic, cosa que impedia l’accés a les Corts a grups com el BLOC que sobrepassant els 100.000 votants no en tenia cap, quan un diputat autonòmic “ va costar” uns 25.000 vots als dos gran partits majoritaris: PP i PSOE.

Especialment dur amb el PP i el PSOE va estar el Secretari General del BLOC, Enric Morera, el qual va qualificar l’Estatut de vergonya i va recriminar als dos gran partits les tàctiques obstruccionistes i el poc cas que en feien de les minories. Al PSOE concretament li va demanar que fora valent i assolira les seues responsabilitats històriques i que abandonara el pes mort que suposava anar de la mà del PP.

Per la seu banda, i ja en l’hora dels cafés, els representants del BLOC de la comarca tingueren una interessant xerrada amb l’ex-conseller de CIU Felip Puig, oferint-se aquest a col·laborar en tot allò que des de les nostres comarques poguérem necessitar.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.