ImageEL DISSABTE VA SER PROCLAMAT PACO BLAY CANDIDAT A L’ALCALDIA D’ALCOI PEL BLOC EN UN ACTE PÚBLIC

Paco Blay: “Estic molt agraït als mes companys per la seua confiança. Seguirem treballant per Alcoi amb la mateixa il·lusió i amb el mateix magnífic equip de gent que ho ha vingut fent aquests darrer tres anys”.

Podeu trobar les fotos punxant ací

Ahir dissabte 27 va ser proclamat candidat a l’alcaldia d’Alcoi per part del BLOC l’actual regidor Paco Blay, en una acte públic que va tenir lloc a l’Hotel Reconquista, al qual es van sumar militants de la comarca, amics i simpatitzants. Va acudir també la Secretària d’organització del BLOC, Pepa Chesa, que va voler participar directament en una acte tan significatiu, ja que era el primer candidat a l’alcaldia que es presentava a la ciutat la d’Alcoi, elegit per unanimitat, justament un any abans de les pròximes eleccions municipals, que tindran lloc el darrer diumenge de maig de 2007.

L’equip del BLOC va aprofitar el sopar no solament per a presentar el seu candidat sinó també per a presentar als militants i amics el projecte de ciutat que han enllestit les darreres setmanes l’equip de treball, que millora el projecte que portaven per a les eleccions del 2003, i que amb l’experiència de tres anys en l’Ajuntament els ha permés conèixer de més de prop els problemes dels ciutadans.

Rafel Carbonell, conseller nacional i portaveu de l’executiva comarcal del BLOC, va conduir el moment simpàtic dels parlaments, en el qual ell mateix va glosar la figura del candidat, Paco Blay, destacant la seua tasca d’oposició constructiva en l’Ajuntament així com el munt de propostes que, en a penes tres anys, el BLOC havia fet per tal de millorar la qualitat de vida dels seus conciutadans i de solucionar molts dels problemes que la ciutat té plantejats. Va destacar així mateix la moderació i interès del candidat en evitar crispacions innecessàries i aportar el seny necessari en moments delicats de tensió. Va afirmar que “Paco Blay ha fet una tasca d’oposició ferma i crítica respecte al partit en el govern, el PP, però aportant sempre quina hagués estat la millor solució, sense perdre de vista que el destinatari fonamental per al BLOC sempre són les persones”.

Així mateix es va presentar en fomat vídeo un resum del projecte de ciutat, que va ser molt aplaudit pels assistents per la seua originalitat i presentació, sent explicat i desenvolupat pel candidat Paco Blay.

L’actual regidor va destacar el fet que tota l’actuació del BLOC al front de l’Ajuntament era una tasca d’equip, d’un grup humà del qual estava molt orgullós perquè equilibrava experiència i maduresa, il·lusió i prudència, i que havien treballat de forma incansable tant donant suport al grup municipal com en l’elaboració del projecte o Pla de ciutat. “El millor del BLOC és el bloc … de persones que hi ha al darrere”, va dir de forma humorística.

Respecte al Pla de ciutat va explicar que els havia mogut a confeccionar-lo perquè en un món globalitzat com l’actual, les ciutats no solament no desapareixen engolits per les tendències uniformitzadores, sinó que possibilita nous valors estratègics al convertir precisament les ciutats en centres de gestió de la globalització, especialment en tres aspectes: la productivitat i competitivitat econòmiques, la cohesió i integració sociocultural i la representativitat democràtica. “No oblidem, va afirmar, que l’administració local és la més propera al ciutadà i per tant cal potenciar la dimensió local front a la global. I la ciutat d’Alcoi està ara situada en una cruïlla indefugible, entre un passat esplendorós, dels quals se sentim tots orgullosos, un present problemàtic de perspectives incertes, i un futur difícil que, amb les propostes del BLOC, pretenem i volem que siguen de prosperitat i progrés”.

Tancà l’acte la Secretària d’organització del BLOC, Pepa Chesa, la qual va destacar que estava contenta d’estar a Alcoi, on es notava que hi havia un col·lectiu dinàmic i entregat, i també per assistir a la presentació de la candidatura de la persona de Paco Blay, que ella considerava la més idònia per a assumir l’alcaldia, tant per la seua preparació personal i professional i pel tarannà que sempre havia demostrat, així com el magnífic equip que encapçala, capaç de donar satisfaccions i prosperitat a una ciutat tan emblemàtica per al País Valencià com era Alcoi. Chesa va insistir que el projecte de ciutat per a Alcoi estava en la línia del projecte que el BLOC té per al País, i que els grans partit sempre estan barallant-se per actuar en clau electoral, i en canvi el BLOC bàsicament sempre pensa en els ciutadans i els seus problemes abans que res.

Paco Blay. Portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi.