ImageEL BLOC ESTÀ ESPERANT VEURE EL PROJECTE D’URBANITZACIÓ DEL SOLAR DE L’ESTAMBRERA, TAL COM ES VA PACTAR

Paco Blay: "En el Ple es va aprovar que es consensuaria amb tots els partits el projecte d’urbanització per l’especial situació que ocupa el solar dins de la ciutat”

El regidor del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha expressat la seua estranyesa de què a hores d’ara encara no s’haja mostrat als partits de l’oposició el projecte d’urbanització i construcció que va a portar-se a terme en l’antic solar de l’Estambrera.

El portaveu del BLOC recorda que en el Ple que es va aprovar la requalificació dels terrenys de l’empresa, en desembre de 2005, el BLOC va proposar al govern municipal que es consensuara amb els partits de l’oposició el disseny urbanístic que anara fer-se en el solar, donada l’especial situació que ocupava i el lloc emblemàtic -a vora riu i “mirant” cap al centre històric-. “Més encara, afirma Blay, vam aportar alguna idea al respecte en el sentit de què es podia utilitzar la part de baix del pont per a aparcaments públics, i mitjançant un ascensor -o una cinta mecànica, el que els tècnics i usuaris consideren més adient- pujar als usuaris fins al pont, o també pensar bé quin tipus d’urbanització es faria: si edificis oberts en forma de U cap el riu -i el sud-, o bé tipologies diferents en quan a l’altura”.El portaveu del BLOC recorda que el govern municipal va acceptar el compromís de consensuar amb l’oposició el disseny urbanístic del solar. Però en aquests moments, en els quals se suposa que el projecte de construcció i d’urbanització de l’empresa compradora i/o promotora hi deu estar ja enllestit, perquè la demolició de la fàbrica està pràcticament acabada, encara no hem rebut cap informació al respecte per part de ningú, ni de l’empresa ni dels govern municipal. Acaba Blay el seu escrit afirmant: “Esperem que el govern municipal complesca el compromís de consensuar el projecte global per al solar de l’Estambrera, o pel contrari generarà una desconfiança respecte al compliment dels compromisos, de difícil recomposició, especialment en aquest cas perquè hi hagué voluntat inicial de fer les coses de la millor manera possible per al bé del poble”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.