ImageEL BLOC RECORDA QUE EN EL TEMA DE L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA, EL PP ENCARA NO HA FET ELS DEURES

Paco Blay: “En juliol de 2005 es va perdre una bona oportunitat al rebutjar el PP d’Alcoi una moció del BLOC per a què l’Agència Tributària incloguera els municipis de la Foia de Castalla”

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha recordat que el problema que ara s’ha plantejat sobre la reducció de funcions de l’Agència Tributària (AT) a Alcoi ve almenys de l’any passat, i per això el BLOC ja va plantejar en un Ple la conveniència de què els municipis de la Foia de Castalla s’incorporaren a la jurisdicció de l’administració de l’AT  d’Alcoi, perquè així augmentaríem el volum de faena i no ens baixarien de  categoria (com sembla que va a passar ara, encara que siga progressivament i no de colp).

La moció que va presentar el BLOC el juliol de 2005 per a què s’ampliara la jurisdicció de l’administració d’Alcoi fins la Foia de Castalla, i que el PP va votar en contra, a més de constatar que un bon nombre de contribuents d’Ibi i Castalla acudien a Alcoi a presentar les seues declaracions d’IRPF,  deia literalment:

“ (…) en el fons constitueix també una qüestió de volums de gestió: si l’Agència Tributària d’Alcoi incorporara els pobles de la Foia de Castalla, a més de donar un bon servei pròxim als ciutadans del nostre voltant, no obligant-los a desplaçar-se fins Alacant, s’estaria convertint l’Administració Tributària d’Alcoi en una administració de primer rang per l’augment del seu volum de gestió, la qual cosa voldria dir millors serveis també per a l’Agència d’Alcoi en incorporar dependències que, actualment, s’hi troben exclusivament a Alacant. Per exemple, si s’assolira aquest rang, cap ciutadà de les nostres comarques no hauria de desplaçar-se també fins Alacant per a determinades gestions -com a l’àrea de la inspecció i d’altres-, per ser Alcoi de nivell superior i poder-les disposar ací. En definitiva, si s’incorporara la Foia de Castalla a Alcoi, guanyaríem en serveis tant els habitants de la Foia de Castalla, per suposat, com també els d’Alcoi i els de les comarques de l’Alcoià i el Comtat”.

Segons el regidor Blay, des que es va produir de nou la notícia -a finals d’octubre i principis de novembre- de la possible baixada del nivell de competències de l’administració d’Alcoi, el BLOC es va posar a treballar i ha portat a terme les següents iniciatives:

1) Elaborar i publicar una article d’opinió en la premsa local advertint dels perills que corria l’administració de l’AT d’Alcoi i suggerint les mesures que es podien mamprendre per tal de parar-ho.

2) Posar-se en contacte discret amb representants empresarials per a què foren ells que presentaren una nova moció a l’Ajuntament d’Alcoi, i tots la poguérem votar sense interessos partidistes. Però no han volgut.

3) Elaborar una moció per a ser presentada en els municipis on el BLOC té representació, i progressivament han anat presentant-se -i aprovant-se-, segons el ritme i calendari de Plens de cada municipi. Concretament en ONIL, municipi de la Foia de Castalla on el BLOC governa amb coalició, ja s’ha aprovat per unanimitat i per tant sol·licitaran la incorporació a l’administració d’Alcoi, la seua comarca natural (com la sanitària, per exemple).

4) A més a més,  els tres portaveus del BLOC als municipis de la Foia de Castalla (Tino Bernabeu, regidor de Castalla, Joan Josep Sarrió, portaveu d’Ibi, i Jordi Valero, regidor d’Onil) ja han manifestat públicament  el seu recolzament a la incorporació dels seus municipis respectius a l’oficina d’Alcoi.

5) Al no haver moció de la “societat civil”, la moció que es va aprovar en Alcoi és la que havia confeccionat el BLOC, retocant les propostes d’acord en funció del consens del quatre grups polítics que tenen representació en el consistori. (Observació: Si no es va llegir ni debatre en el Ple va ser a proposta del BLOC, per tal d’evitar enfrontaments i donar exemple a la comarca d’unitat en un tema tan important. Però qui va trencar eixe bon esperit de consens i unitat, que en principi se suposava que hi havia, va estar el PP acusant a l’oposició que no van voler debatre la moció “para ocultar sus vergüenzas”).

Acaba Blay el seu escrit recordant que si algun partit ha fet els deures en el tema de l’Agència Tributària és el BLOC mobilitzant a tota la comarca i presentant mocions, i “encara estem esperant que municipis com Ibi i Castalla, governats pel PP -Castalla inclús amb majoria absoluta- sol·liciten la seua incorporació a l’administració d’Alcoi, condició quasi imprescindible per a mantenir el volum d’activitat i competències actuals; condició que es desprèn de la documentació interna, del que diuen els sindicats, i del que va deixar insinuat el delegat especial de l’Agència Tributària ahir en Alcoi. El que ens preocupa també és que aquest tema, tan important per als serveis econòmics de les nostres comarques, acabe convertint-se en un tema més de l’enfrontament permanent que mantenen els dos grans partits estatals: el PP i el PSOE”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.