ImageRebuig als atemptats terroristes patits pel BLOC

Moció en el pròxim Ple que l'Ajuntament d'Alcoi rebutge els atemptats terroristes patits pel BLOC els últims mesos

MOCIÓ

La nit entre el 8 i el 9 d’octubre de 2007 una bomba va ser col·locada a la porta de la seu nacional del BLOC a la ciutat de València i, en haver sigut localitzada per un veí, van actuar els cossos de seguretat i l’objecte va ser analitzat i retirat pels tècnics de la policia especialitzats en la desactivació d’aquesta mena d’artefactes (TEDAX) després de tallar el carrer i advertir el veïnat del perill d’explosió. El BLOC no va tindre notícia d’aquests fets fins deu hores després d’haver ocorregut.

L’acció va molt més enllà de les agressions que ha patit anteriorment la seu nacional del BLOC, com ho posà de manifest el desplegament policial i l’actuació de cossos especialitzats en desactivar artefactes explosius, per la qual cosa, malgrat que el contingut de la bomba encara no s’ha fet públic, no hi ha cap dubte que l’atemptat patit pel BLOC en aquesta ocasió pogué tindre conseqüències molt greus.

Poques setmanes abans d’aquests fets el portaveu del BLOC a la ciutat de Mislata va ser apallissat per un grup d’extrema dreta, i el passat mes de juny, després del concert commemoratiu del 25 d’abril, un altre militant nacionalista va ser agredit per grups “ultra”, uns fets que, vergonyosament per a tots els demòcrates valencians, s’han fet habituals. Tot això se suma als atacs que han patit en diverses ocasions la pròpia Seu Nacional del BLOC, així com les de Gandia, Torrent o Alaquàs; se suma a les agressions verbals patides per militants i càrrecs del nostre partit en els diversos actes del passat 9 d’Octubre; i se suma a accions semblants que han patit entitats progressistes i valencianistes com Acció Cultural del País Valencià o Ca Revolta.

Per tal de no donar justificació als violents és imprescindible una condemna ferma i unívoca de les seues accions per part de tots els demòcrates. Cal evitar escrupolosament associar aquests fets a altres amb els quals no tenen cap relació. Condemnar altres fets i mantindre un silenci vergonyant sobre la col·locació d’una bomba en la seu d’un partit polític democràtic, suposa justificar l’acció dels violents.

És per tot l’exposat que proposem al Ple de l’Ajuntament d’Alcoi l’adopció dels següents acords:

1.- Condemnar la violència intolerant que està exercint-se contra el valencianisme polític per part de l’extrema dreta, com el darrer atemptat BCBbl’atemptat patit per la seu nacional del BLOC la nit entre el 8 i el 9 d’octubre d’enguany i expressar la solidaritat de la corporació amb aquest partit.

2.- Demanar la Delegació del Govern central al País Valencià que informe amb detall del contingut de l’artefacte que va ser dipositat a la seu del BLOC i de quines són les línies d’investigació que està duent a terme.

3.- Instar la Delegació del Govern que, en col·laboració amb l’administració autonòmica, desplegue mesures per investigar l’origen dels atemptats i les activitats dels grups terroristes d’extrema dreta per tal que l’administració de Justícia tinga dades per actuar amb la força de la llei contra les accions d’aquests grups.

Alcoi, 23 d’octubre de 2007

Francesc X. Blay Meseguer