ImageEL BLOC DENUNCIA QUE ELS ALCOIANS HAURAN DE PAGAR MOLT PER A UTILITZAR ELS TEATRES D’ALCOI, PATRIMONI DEL POBLE

Paco Blay: "Els preus públics que ha aprovat el PP en solitari per l’ús del Calderón, el Principal i el Centre Cultural, no fan més que mercantilitzar la cultura, posar en mans privades la direcció cultural de la ciutat i dificultar el seu ús a les entitats locals”

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha manifestat la seua profunda discrepància i disgust pel que suposa un pas més en la privatització de les infraestructures culturals de la ciutat (Teatre Calderón, Teatre Principal i Centre Cultural) al fixar preus d’utilització per a aquests locals per als dies que estan reservats a l’Ajuntament. Els preus seran, sempre amb assistència de públic, de 3.000 euros per al Calderon, 900 per al Principal i 500 per al Centre Cultural.

Especialment cridaner resulta l’escàs nombre de dies que del Calderón es reserva l’Ajuntament en el plec de condicions de la privatització de la gestió, que queda reduït a 20 dies, dels quals l’Ajuntament també en farà ús per a actes institucionals, per la qual cosa en queden ben pocs dies per a “cedir” a altres entitats i agrupacions locals (grups de teatre, bandes de música, col·legis i instituts, Associació de Sant Jordi, Amics de la Música…) que el puguen necessitar, i per tant hauran de pagar 3.000 euros per representació.

El portaveu del BLOC recorda, en aquest sentit, que “amb molta menys inversió en la remodelació del Teatre Salesians -de 20 a 30 milions de les antigues pessetes-, l’Ajuntament ja disposa d’un nombre de dies paregut; la diferència està en què el Calderón l’ha pagat el municipi, i ha costat més de 1.000 milions de les antigues pessetes, cosa que ha obligat a l’Ajuntament a endeutar-se; però ara el que vulga utilitzar-lo haurà de pagar quantitats insostenibles per a les entitats locals que el puguen necessitar”.

En els demés dies no reservats a l’Ajuntament del teatre Calderón, encara no se saben els preus perquè vindran fixats per les condicions de la concessió de la gestió del teatre –en tràmit– i l’empresa concessionària pot posar en principi el preu que vulga per utilitzar la sala. “És a dir, que amb els diners i patrimoni de tots els alcoians, l’Ajuntament facilita un negoci particular en el Calderón. I en el Centre Cultural –encara no privatitzat– també caldrà pagar per utilitzar-lo, dificultant als col·lectius locals les seues es activitats, la majoria dels quals estan més necessitats de recolzaments que d’entrebancs”.

Acaba Blay la seua nota afirmant que “tot aquest plantejament mostra que el govern del PP ho està mercantilitzant tot, i per tant que ni té projecte cultural propi, ni aspira a dirigir la programació cultural, ni té la intenció de facilitar, promocionar i recolzar la cultura que des de diverses entitats locals puguen aportar a la nostra ciutat. No oblidem que l’accés a la cultura és també un dret reconegut en la Constitució, que en l’article 44 especifica clarament que el poders públics promouran i tutelaran l’accés a la cultura, a la qual tothom té dret”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.