ImageEL BLOC EXPLICA EN ALCOI LES INICIATIVES PARLAMENTÀRIES EN MATÈRIA D’INFRAESTRUCTURES I ECONÒMIQUES FRONT A LA CRISI

Enric Morera: "Exigim als dos grans partits, PPSOE, que es deixen de romanços i aposten realment per les infraestructures, com el tren Alcoi-Xàtiva, i per fer front a la crisi de debò, amb mesures concretes i reals, i no solament amb anuncis de premsa”

El secretari general del BLOC i portaveu adjunt del grup parlamentari BLOC-Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha estat en Alcoi per a explicar les iniciatives parlamentàries i propostes de la seua formació en matèria d’infraestructures, sobretot el tren Alcoi-Xàtiva, i de caràcter econòmic sobre les mesures a prendre davant la desacceleració econòmica (o crisi) que cada vegada es fan sentir amb més força. En la seua visita ha estat acompanyat pel Secretari econòmic de l’Executiva Nacional, Rafael Beneyto, l’alcalde Muro i membre així mateix de l’Executiva, Rafael Climent, el regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, i el Secretari Local del col·lectiu, Màrius Ivorra.

Primer s’han reunit amb els directius de la Cambra de Comerç, en una conversa plena de contingut en la qual han explicat quines són les propostes del BLOC sobre el particular i, al mateix temps, i seguint la màxima del BLOC de fer política de ”de baix cap a dalt”, han escoltat quines són les reivindicacions i propostes del sector empresarial alcoià sobre el particular, per tal de poder portar a les Corts més iniciatives que puguen ajudar en matèria econòmica a salvar de la millor manera possible la situació.

Posteriorment han donat una Roda de Premsa en la qual han volgut  informar a l’opinió pública la posició del BLOC sobre aquest temes.

Sobre el tren Alcoi-Xàtiva, Morera ha explicat que la proposta del grup municipal del BLOC d’Alcoi va aconseguir unanimitat en les Corts almenys en un punt clau: instar al Consell a la signatura d’un protocol de col·laboració amb el Ministeri de Foment tant per a la “renovació integral” de la línia com per a la progressiva desaparició dels transbordaments en Xàtiva (quan les circumstàncies tècniques ho permeten). Així mateix Morera ha explicat que també faran gestions en les Corts Espanyoles per a què aquestes iniciatives tinguen també  resposta positiva del govern de l’estat.

Sobre la crisi econòmica, Beneito ha insistit que el més important de tot en aquest moments era prendre un conjunt de mesures per fer que la transició entre la desacceleració i la crisi siga el menys traumàtica possible, i ha afirmat que els poc més de 1.000 milions d’euros per a dos anys que la Generalitat ha anunciat en 13 línies d’intervenció, era una quantitat clarament insuficient i molt poc efectiva.

En aquest sentit,  ha informat que el BLOC ha presentat a les Corts diverses propostes no de llei dirigides a disminuir costos (crear una xarxa de centres logístics per tot el territori valencià), a intervenir en equipaments dels centres històrics i barris de ciutats (per a agafar treballadors en atur), incentivar la iniciativa dels joves i estimular l’autoocupació mitjançant la potenciació de la formació professional (cicles tècnics, anglès en els de comerç…), i donar més facilitats administratives per a crear negocis o activitats productives (en menys de 48 hores), entre altres.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.

Per més informació: 600 94 31 32