ImageEL BLOC ACUSA AL GOVERN DE SEDANO DE FALTAR EL RESPECTE ALS ALCOIANS EN EL DEBAT DE LA FONT ROJA

Paco Blay-Rafel Carbonell: "No convocar el BLOC, que representa a 2.500 ciutadans i constitueix la tercera força política local, és una falta de respecte als ciutadans. El BLOC es reserva el dret a manifestar democràticament la seua disconformitat de la forma que considere més escaient”

Els regidors del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay i Rafel Carbonell, han denunciat el que consideren una autèntica falta de respecte als alcoians al plantejar el govern del PP un debat sobre un tema tan important com la construcció d’un  hotel en la Font Roja tot excloent tant els representants del BLOC com els de la plataforma ciutadana que integra una trentena de col·lectius locals i comarcals baix l’eslògan “La Font Roja també és nostra. Hotel fora del Parc Natural”.

Des del BLOC defensen que el lloc idoni i lògic per a debatre amb els grups polítics és el Saló de Plens, i pel conducte ordinari, incloent-lo en l’orde del dia, de manera que tots els representants del poble puguen fer les seues aportacions, els ciutadans escoltar el que diuen els seus representants, i alçar-se acta pública de tot el que es parle. “Però no ens han deixat altra opció que manifestar d’aquesta manera simbòlica la nostra protesta”.

Però convocar un debat tal com ho ha fet l’alcalde Sedano, constitueix una greu falta de respecte als alcoians pel següents motius:

·        queden exclosos els representants de 2.500 ciutadans i actualment la tercera força política a l’Ajuntament en nombre de regidors;

·        queden exclosos els representants de la plataforma ciutadana, que aglutina a una trentena de col·lectius locals i comarcals, la majoria dels quals han demostrat abastament la seua preocupació –i preparació científica- pel patrimoni natural de la ciutat;

·        no s’ha facilitat encara la documentació completa del projecte d’Hotel i dels termes concrets de la concessió per a poder opinar amb fonament, malgrat haver-ho sol·licitat per escrit (la informació oferida als mitjans de comunicació –abans que als representants elegits pel poble- és incompleta i sesgada;

·        es convoca durant l’època estival, i en horari laboral –que dificulta l’assistència a molta gent–, per a què quede minimitzat el seu impacte mediàtic;

·        es limita el debat a una hora, quan el problema és molt important per al patrimoni natural de la ciutat i, per tant, mereixeria molt més temps, un escenari més públic i uns termes ben diferents en l’estructura del debat.

Els regidors del BLOC consideren que no és aquest el millor camí per a resoldre els problemes dels ciutadans i enllestir projectes de futur, amb enfrontaments i tensions provocats pel mateix govern del PP. “El govern hauria de conduir els grans temes de la ciutat –i el tema de la Font Roja, segons Sedano, ho és- pel la via del consens, de la discussió àmplia i serena, i de la integració de posicions. Però amb aquesta forma d’actuar tan sectària i excloent és molt difícil arribar a acords importants amb el govern de Sedano. El PP d’Alcoi no hauria d’oblidar que de cada tres alcoians, dos no l’han votat”.

Paco Blay. Regidor del BLOC                               Rafel Carbonell, regidor del BLOC.