ImageEL BLOC CONSIDERA UNA FALTA DE RESPECTE DEL PP NO CONVOCAR A L’OPOSICIÓ A LA TAULA PER FER FRONT A LA CRISI

Paco Blay: "Malgrat ser l’oposició la que més propostes ha fet sobre com fer front a la crisi, Sedano –que fins ara no ha fet res encara sobre la crisi- li nega veu i vot, i deixa fora els representants de la meitat dels votants i altres col·lectius, com els instituts de Secundària”.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha expressat la seua decepció per la iniciativa que el govern municipal del PP ha mamprés de convocar una mena de Taula o coordinadora per fer front a la crisi (Cambra de Comerç, col·lectius empresarials, sindicats, centres docents…) en la qual no estaran per decisió expressa de Sedano ni els representants de l’oposició ni alguns centres educatius directament relacionats amb la formació professional. Com diu la dita popular: “Ni son todos los que estan, ni estan todos los que son”.

El representant del BLOC expressa la seua decepció sobretot perquè després d’estar un any fent propostes de tot tipus per a abordar la crisi, entre elles precisament crear un Consell Econòmic i Social, o un Front Comú, o Taula…, i trobar-se amb la negativa continua i persistent del govern del PP, amb motius més aviat simples, ara fan el que sempre els hem demanat des de l’oposició, però excloent a qui ha fet la proposta. “És realment sorprenent aquesta forma d’actuar. Des del BLOC sempre hem apostat pel consens, el debat lleial, la cooperació de tots… i així ho hem fet fins ara proposant mesures de tipus divers. Que ara ens excloguen, quan els partits de l’oposició representem la meitat aproximada dels votants d’Alcoi, és senzillament incomprensible”.

Blay considera que solament hi ha dues possibles hipòtesis de per quins motius ha exclòs a l’oposició: “o perquè tenen por a què les propostes i diagnòstics de l’oposició siguen millors que els del PP, i perdrien protagonisme; o perquè que vol capitalitzar tot l’èxit de la iniciativa, amb la qual cosa estarà instrumentalitzant de forma poc ètica i en favor seu un problema molt greu de la societat”.

Blay considera que aquesta forma d’actuar és senzillament sectària i que no persegueix resoldre els problemes dels ciutadans de forma generosa i lleial, com correspon a l’alcalde de tots, i com hem fet fins ara almenys des del BLOC amb propostes, articles i notes de premsa, sinó que després d’una any de silenci sobre el tema, de negatives contínues a les nostres propostes i de total inoperància sobre el tema, ara es despengen en una mena de taula en la qual no estan els que fins ara han demostrat més interès que Sedano en aportar iniciatives i solucions. “Realment decepcionant, i pot marcar a partir d’ara unes noves regles del joc, ja que està cada vegada més clar que al PP no l’interessen els problemes del ciutadans, sinó simplement instrumentalitzar-los al seu favor de forma partidista. Una prova la tenim que no va voler assumir el Pla Estratègic de la Cambra de Comerç, que reflectia el consens d’un ample ventall social i del qual no se’n podia beneficiar políticament perquè va ser cosa de tots. Aquest és el govern que tenim, i així ens va”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.