ImageEL BLOC CONSIDERA POSITIVA LA NOTICIA DEL CONVENI SOBRE EL TREN ALCOI-XÀTIVA, PERÒ L’AGAFA AMB PRECAUCIÓ

Paco Blay: "Després de 25 anys de precarietat, de promeses i d’anuncis de tota mena, tenim a dret a esperar a veure si en els propers exercicis econòmics es consignen les quantitats compromeses

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha manifestat el seua moderada alegria pel que considera una bona noticia: la signatura del Conveni entre la Generalitat i el Ministeri de Foment per a la millora de la línia de ferrocarril Alcoi-Xàtiva.

El regidor del BLOC, tot i indicar que la signatura del Conveni cal saludar-la amb optimisme pel que suposarà de millora de les infraestructures de les nostres comarques i de compliment d’una vella aspiració dels municipis afectats, indica que caldrà esperar a veure si en els respectius pressuposts de l’any que ve, les dues parts compleixen el que ara han anunciat i consignen les partides corresponents , necessàries per a portar endavant la millora i modernització de la línia. “Després de 25 anys escoltant promeses d’uns i altres, anuncis d’uns i altres i, sobretot, greus incompliments d’uns i altres, tenim tot el dret del món a mantenir-nos a l’expectativa a veure si de debò compleixen totes dues parts”.

Blay considera, per altre costat, que ja era hora que s’arribara a aquest punt, perquè des de fa 25 anys que va estar a punt de tancar-se la línia, cap dels dos grans partits (PP PSOE) han estat capaç de resoldre el problema; i fins la segona manifestació, segons va saber el BLOC de fons directes de RENFE, cap dels Ajuntaments de la línia esmentada –governats pels dos partits- havia sol·licitat formalment que no es tancara. “La responsabilitat -i culpa de l’endarreriment-  és doncs de tots dos. I això que s’han donat majories absolutes simultànies tant del PSOE com del PP en les tres administracions (estatal, autonòmica i local): les èpoques de Felipe González i de Jose Maria Aznar. Fins i tot Eduardo Zaplana, una mica més tard, de campanya electoral per Alcoi, va arribar afirmar: ‘ese problema lo resuelvo yo con una llamada a Jose Mari’. I fins avui encara estem igual. A veure si és la definitiva”.

Acaba la seua nota recordant que, malgrat l’aparent bona notícia, les comarques d’interior encara són deficitàries en matèria d’infraestructures, i que en els diferents Plans Estratègics (Diputació, Conselleries, Cambra de Comerç…) a penes si ens tenen en compte. “Raó per la qual caldrà continuar reivindicant aquelles millores que són necessàries per al futur d’Alcoi i dels municipis de les nostre comarques: el corredor mediterrani, el Ferrmed, la connexió amb Alacant, etc.”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.