Rafa Carbonell: “La fundació del regne València per Jaume I, té per a nosaltres una significació especial, i per això ho celeberem al costat de la zona que més recorda la fundació de la ciutat: la torre de Riquer i les muralles medievals”.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Rafa Carbonell, ha informat que el seu col·lectiu celebrarà la festivitat de la fundació del Regne de València, en un acte lúdic i alhora reivindicatiu, en el lloc que més recorda aquella etapa medieval, les muralles i el portal de Sant Roc, als peus de la torre de Riquer. “Per a nosaltres l’acta de naixement dels valencians com a poble i amb capacitat d’autogovern és la data clau de la identitat del poble valencià”.

El representant del BLOC ha insistit que el 9 d’octubre ha de ser, per un costat un dia de festa perquè se celebra un aniversari, el naixement dels valencians com a col·lectiu diferenciat gràcies a la iniciativa del rei Jaume I, i per l’altre, un acte reivindicatiu per tal d’exigir el que els valencians encara no tenim: més autogovern i politiques progressistes que afavorisquen a la majoria dels valencians. Segons Carbonell, “hem d’exigir més l’aprofundiment en el nostre autogovern, necessitem gestionar amb més autonomia els nostres recursos propis, i des del BLOC lluitem per garantir una major qualitat de vida i un major progrés per a tots”.

Igual que l’any passat, el BLOC celebrarà el 9 d’octubre amb un esmorzar de germanor als peus de la torre a partir de les 10’30, on hi haurà així mateix música ben valenciana, tallers i contacontes per a xiquets; l’acte central consistirà en lectures i parlament del candidat a l’alcaldia, Rafa Carbonell, al voltant de les 12 del matí; i acabarà el mateix matí amb una mini ruta turísticocultural a les dues torres –la de Riquer i la de N’Aiça-, perquè després les persones que han assistit puguen anar a altres actes que se celebren en la ciutat. “Fem una crida tots els ciutadans que vulguen participar en un acte festiu, agradable i, alhora, tranquil·lament reivindicatiu”.

Rafa Carbonell. Portaveu i candidat del BLOC a l’Alcaldia d’Alcoi.