Més de 100 assistents acompanyen l’entrega dels premis a Francesc Jover i el Cor Discantus a Cocentaina

Més d’un centenar de persones es va aplegar ahir a Cocentaina en un sopar de germanor per a militants i simpatitzants del Bloc-Compromís de l’Alcoià-El Comtat-Les Foies on es lliuraren els premis Agermanats en les seues dues modalitats. El Premi Agermanats, que es dóna a tota una trajectòria cultural i cívica, ha estat atorgat al Cor Discantus, i el que pretén guardonar el compromís i la lluita pel nacionalisme i per la llengua i cultura dels valencians, que porta el nom del desaparegut ex alcalde de Muro, Premi “Ximo Llorca Pascual”, ha estat concedit a Francesc Jover i Domínguez.

(S’ adjunta l’enllaç a les fotos i videos de l’acte)

Quan al Restaurant de l’Hotel Odón ja es servien els cafès, va prendre la paraula el conductor de la gala, el periodista Vicent Palací, i el Secretari Comarcal Pep Jordà, per donar pas a cadascun dels guardons. Així, Enric Moltó del Bloc-Compromís de Cocentaina va elogiar Francesc Jover, que acceptava la distinció, defenent com a historiador al seu parlament “la importància de l’herència del valencianisme polític dels anys 30”.

A continuació Sefa Beneito va exposar la trajectòria brillant del Cor Discantus remarcant “el treball artístic del Cor i la importància del valencià a les seues actuacions”. Mª Carmen Ferrer va agrair les seues paraules i la concessió del premi, tot i recordant “la projecció cultural i turística de Cocentaina i les comarques veïnes amb la consolidació d’un certamen coral tan important com el “Fira de Tots Sants”, així com el suport que demostrem a la nostra llengua amb la inclusió obligatòria al certamen d’una peça en valencià”.

Amb els premis donats, prengueren la paraula el diputat al Congrés per Compromís, Joan Baldoví, la intervenció més esperada de la nit, i el Secretari General del BLOC i Síndic de Compromís a les Corts Valencianes Enric Morera, que va tancar els discursos entre l’aplaudiment general. Joan Baldoví, “Baldo” com el coneixen els companys i amics de Compromís, va agrair l’esforç de tots els col·lectius per “fer de Compromís una eina per defensar i millorar la qualitat de vida dels ciutadans de tot el País Valencià”, al temps que defenia el treball dels polítics honrats “perque ni som tots iguals ni la política que practiquem és la mateixa”.

Enric Morera insistia en la diferència comparant “el treball transparent de més de 400 regidors i alcaldes de Compromís, com els que omplen aquesta sala, front els casos de corrupció i incompetència d’altres partits que omplen, dissortadament, els jutjats” i recordava que “no ens trauran de la crisi aquells que ens han portat a d’ella”.

Una nit tan especial sols podia acabar amb la música del cantautor contestà Andreu Valor, que presentava els seu nou disc, amb cançons del seu repertori com “En les nostres mans” o “El progrés” i versions de “Veles e vents”, de Raimon i “Que tinguem sort”, de Lluís Llach.

(Us adjunte l’enllaç a les fotos de l’acte: https://picasaweb.google.com/117630768306872899293/20120127VPremisAgermanats i els enllaços a dos videos: una de les cançons que Andreu Valor va cantar eixa nit http://www.youtube.com/watch?v=AjIrZd8O_g4&feature=related i el video que els companys de Cocentaina havien preparat, però que per problemes tècnics no vam poder veure: http://www.youtube.com/watch?v=nHd9aEv_p9c&feature=youtu.be)