Dins els actes per commemorar el Dia Internacional de la Dona

El Govern d’Alcoi ha preparat per a la celebració del Dia Internacional de la Dona un homenatge a un col·lectiu obrer històric de la nostra ciutat: les ‘Bambuneres’. La Regidoria de la Dona amb Anna Serrano al seu cap, ha organitzat per a demà dijous 8 de març un seguit d’actes que començaran a les 19 hores al Centre Cultural ‘Mario Silvestre’, amb un senzill acte d’Homenatge a les ‘Bambuneres’, en el qual seran presents algunes d’aquestes treballadores de la fàbrica paperera, que al seu dia eren reconegudes com a exemple de dones treballadores i lluitadores. Només acabar aquest acte, està previst que els assistents es desplacen fins a l’antic edifici del Bambú (actual seu d’Aitex, a la plaça Emili Sala), on a les 19.30 h. es col·locarà una placa commemorativa en memòria d’aquest col·lectiu.

Les activitats conclouran a les 20 h. amb la inauguració d’una mostra col·lectiva de pintura que porta per títol ‘8 Mirades sobre la dona’, a la cafeteria Buykafe (Av. País Valencià, 51).

Cal assenyalar que a més d’aquestes activitats municipals, el Govern local s’adhereix també als actes que amb motiu del Dia Internacional de la Dona han preparat els col·lectius Dones i 8 de Març de la nostra comarca, que tindran lloc en la seua major part a la seu del Club d’Amics de la Unesco el divendres i dissabte.

La Regidora de la Dona Anna Serrano ha volgut indicar que “amb l’homenatge a les ‘Bambuneres’ des de l’Ajuntament hem volgut plantejar un 8 de Març ple de contingut, ja que creiem que és just que la màxima institució local honore la memòria d’un col·lectiu que simbolitza a nivell local la lluita de les dones alcoianes pels seus drets laborals. La nostra ciutat té una llarga tradició de dones treballadores des del segle XIX, dones que han hagut d’esforçar-se molt i fer front a moltes dificultats per eixir endavant, i les bambuneres són exemple d’aquesta lluita de les dones per la seua dignitat”.

(Informació facilitada pel Servei de Premsa del Govern d’Alcoi)