S’enceta una nova manera de gestionar l’esport a Alcoi

El dijous 15 de març del 2012 va quedar constituïda l’Assemblea del Centre d’Esports, en compliment de la promesa feta per l’ara vicealcalde i regidor d’Esports, Rafa Carbonell, durant la passada campanya electoral. L’antic Centre d’Esports, posat en marxa al març del 1979, va ser eliminat per l’anterior Govern popular el desembre del 2007 i reivindicat, des d’aleshores, pel Bloc-Compromís d’Alcoi com a eina fonamental de participació ciutadana i de transparència en la gestió esportiva. En paraules del mateix Rafa Carbonell, “el nou Centre d’Esports no ha de servir únicament per gestionar l’esport alcoià d’una manera transparent i participativa: volem que siga l’eina amb la qual dissenyarem l’esport per l’Alcoi del futur”.

A l’acte de constitució, hi van assistir al voltant d’una seixantena de persones, entre esportistes, directius, professors, entrenadors i gestors esportius de gairebé quaranta entitats esportives de la ciutat. Tots havien manifestat explícitament la seua voluntat de pertànyer a aquest nou cicle, tot responent a la invitació que s’havia cursat, des de la Regidoria d’Esports, a tots els col·lectius alcoians que pogueren voler participar-hi.

Després de la presentació de l’acte per part del vicealcalde, al llarg de la reunió es va anar desgranant tan l’organigrama de la nova entitat (Assemblea, Comissió de Govern, Consell Consultiu), el seu funcionament o la situació econòmica, com els fins que es perseguiran (decisions en política esportiva, gestió econòmica i planejament de futur).

A més, es va donar a conèixer l’actualitat econòmica per la qual passa la Regidoria, tot donant un seguit de dades, comparatives i comptes, explicats informativament i objectiva pel funcionari encarregat de l’àrea econòmica. És a dir, es va exercir la transparència per donar la oportunitat a tots els presents de saber la veritat amb dades objectives i contrastables, i formar-se una opinió pròpia. D’aquesta manera, tots podem saber hui d’on venim, per què estem com estem, cap on volem anar i de quins mitjans comptem per aconseguir-ho.

La recent constituïda Assemblea va exercir la participació per primera vegada quan tots els seus integrants van poder triar i ser triats democràticament per a formar part de la Comissió de Govern. De la votació, a la qual es van presentar tretze persones, en van resultar elegides quatre com a representants de les entitats.

Adjunts a aquesta nota trobareu els documents que es van fer servir a l’Assemblea: un PowerPoint que va fer de fil conductor i un Excel amb les dades econòmiques completes comentades gràficament pel vicealcalde i regidor d’Esports Rafa Carbonell.