Proposta oberta resultant de tallers participatius

Aquest dimarts 27 de març, a les 19:00 h i al Saló de Plens de l’Ajuntament d’Alcoi, se celebrarà un acte públic de presentació de la proposta d’urbanització de la Plaça d’Al-Azraq en la que han participat, a més dels professionals encarregats de la confecció del projecte, els veïns i les entitats que així ho han estimat oportú.

El treball ha estat coordinat pels professionals de MonoD Estudio, els sociòlegs Gema Jover i Jordi Quiñonero i l’arquitecta Mónica Espí i la valoració primera dels veïns de Zona Nord ha estat molt positiva. Tan des de l’Associació de Veïns com el Regidor d’Espais Comuns i Qualitat Urbana, Paco Blay, han volgut subratllar la integració d’aquest projecte no sols a nivell de barri, sinó emmarcat amb la resta de la ciutat. És per això que ara es presentarà a la resta dels col·lectius de la ciutat com un projecte obert, una concepció de l’espai baix l’òptica d’aquests professionals, però que podria canviar segons l’arquitecte que el portara a terme i al que es pot seguir aportant idees que puguen millorar-lo.

En principi, sempre segons MonoD Estudio, la urbanització no sobrepassaria el milió d’euros sempre que les dotacions culturals i educatives foren assumides per Conselleria. Aquest punt contrasta amb els més de set milions que va costar el Museu de Bombers amb l’anterior Govern del PP. La financiació s’obtindria, aleshores, per la venda de certes parcel·les per la construcció d’habitatges que, a més, mantindrien l’espai permanentment viu i en ús més enllà dels horaris d’ús dels serveis que allotjaria.

Si ho creieu interessant, us convidem a assistir i fer les vostres aportacions. Us adjunte un document de resum perquè us pogueu fer una idea.

(Part d’aquesta informació ha estat recollida a Aramultimèdia, on podreu aprofundir-la, si així ho voleu)