Demanem un acord igualitari i lamentem que no s’haja recollit la nostra esmena

La sessió plenària celebrada el dimecres 30 de maig ha inclòs una moció en què EU-L’Entesa ha demanat que l’Església Catòlica no fóra exempta del pagament de l’IBI de les seues propietats. El PSOE ha esmenat també la moció però ha acabat donant-li suport, donat que el PSOE està fent campanya a nivell estatal sobre la qüestió. El resultat de la votació a la Moció ha sigut: PP en contra, PSOE a favor, EU a favor i BLOC-Compromís abstenció. Per tant, la moció no s’ha aprovat.

L’abstenció del BLOC-Compromís a la moció d’EU és conseqüència que no s’haja acceptat la nostra esmena. Encara que s’estava a favor del fons de la moció, les formes, per a nosaltres tan importants, no recollien l’esperit real d’allò que volíem. Volem aclarir que la nostra postura és que es revisen totes les exempcions (els béns, els edificis) i no sols les que estiguen vinculades a entitats. Des del BLOC-Compromís no es pretén atacar cap entitat, siga la que siga, sinó regularitzar una situació que creiem errònia per a tots.

Són moltes les causes que provoquen l’exempció de l’IBI. Per això des de BLOC-Compromís pensem que el que cal demanar és la revisió de totes les exempcions, donada la situació econòmica, l’esforç dels ciutadans i les gran dificultats de finançament que tenen els Ajuntaments.

I, en tot cas, si l’Estat Espanyol decideix mantindre aquests beneficis en els tributs municipals, és necessari que siga l’Estat qui ho compense als Ajuntaments. Perquè els Ajuntaments no tenen capacitat normativa per a regular aquesta qüestió, a pesar de ser un impost municipal. És per això que el Regidor d’Hisenda de l’Ajuntament d’Alcoi farà una proposta formal perquè es revisen totes les exempcions del pagament de l’IBI, i lamenta que no s’hagen recollit les seues esmenes.

El text que hem presentat a l’esmena és el següent:

MOCIÓ

1.- Realitzar un cens municipal amb tots els immobles rústics i urbans que estiguen registrats a nom de totes les entitats beneficiàries de l’exempció de l’IBI; amb l’objecte de procedir a l’actualització del padró, si s’escau, i girar l’impost quan el bé immoble no s’utilitze per a l’ús pel qual el fa estar exempt.

2.- Que l’estat espanyol compense econòmicament als Ajuntaments per totes les exempcions de l’IBI regulades per les legislacions estatals vigents i que provoquen una reducció els ingressos municipals.

3.- L’Ajuntament d’Alcoi sol·licita al Govern d’Espanya que revise la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge, i la Llei 7/1985 i RDL 2/2004 Regulador d’Hisendes Locals i tots els acords, convenis i concordats pels quals s’estableixen una sèrie d’exempcions a l’IBI per tal que no genere una minva dels ingressos locals.

4.- Traslladar al Congrés dels Diputats i al Govern de l’Estat els presents acords.