David Abad: “La Policia Local no podia continuar com estava, però les mesures preses per este govern tampoc han ajudat a solucionar el conflicte”

Davant la moció presentada per al pròxim Ple per un sector de la Policia Local a través del Grup Municipal d’Esquerra Unida, Compromís anuncia la seua abstenció. El regidor David Abad, durant poc més d’un any responsable de l’àrea de Personal en l’Ajuntament, reconeix que el problema de la Policia Local d’Alcoi està enquistat des de fa molt temps, i això ha dut a que afecte molt a qüestions, en algun cas, personals.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

Abad manifesta que “els governs del PP i l’actual govern, on el PSOE té la delegació, han pres decisions que està veient-se que no han sigut les més adequades per solucionar-ho”. Per això Compromís s’abstindrà en la moció, perquè el que es demana és tornar a la situació anterior i per tant no aporta una solució clara de futur.

La proposta de Compromís sempre ha sigut, i seguim insistint en ella, que el primer pas que s’haja de fer siga començar per una negociació amb l’objectiu que no hi haja ni vencedors ni vençuts. Una comissió o una mesa integrada per tots, i que propicie que la solució al conflicte isca de dins del col·lectiu.

Abad explica que “la negociació hauria de ser gestionada per professionals externs especialitzats en mediació, i hi ha organismes i institucions especialitzades en estes qüestions i amb gran quantitat d’èxits.”

El regidor també recorda “la solució que va plantejar, en el seu moment, el regidor de policia no va ser consensuada per tots, simplement se’ns va informar. Des de Compromís vàrem manifestar la nostra lleialtat al govern del que formàvem part, perquè, tot i que no estàvem totalment d’acord amb el que proposava el Regidor de Policia, des de la Regidoria de Personal no es va posar cap impediment a la seua tramitació, sempre que aquesta complira la legalitat”.

David Abad, regidor de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi