Aquesta ABSTENCIÓ de COMPROMÍS no condiciona en res, ni facilita ni impedeix, que es faça el projecte empresarial de La Española (ALCOINNOVA) a la Canal.

El govern PSOEU planteja el pleit amb la Generalitat Valenciana (GVA), amb l’objectiu d’allargar en el temps el procés, i evitar que el PSOE haja de reconéixer que ja té la decisió presa de dir SÍ a La Española a la Canal; i que EU haja d’abandonar el govern i el poder.

L’ABSTENCIÓ de COMPROMÍS està justificada no sols per no participar d’aquesta estratègia de buscar excuses per no afrontar la gran decisió del PSOE i EU, ni tampoc per col·laborar en la despesa inútil que pot suposar el contenciós; sinó, a més, com explica la notícia que us adjuntem:

L’Advocacia de la GVA insisteix en:

Les competències en matèria urbanística, ordenament del territori i planificació econòmica supramunicipal (com és el cas d’aquest projecte empresarial) són exclusives de la Conselleria.

El govern del PSOEU volia presentar el pleit, al nostre criteri, en un moment del procés incorrecte, ja que l’empresa encara no ha presentat el seu projecte formalment.

En el moment que La Española presente en Conselleria l’ALCOINNOVA, serà quan l’Ajuntament es podrà personar com a part afectada i podrà defensar tots els seus interessos. NO, ARA.

Si algun particular o partit encara segueix pensant que és tan important presentar eixe recurs en aquest moment, poden fer-ho pel seu compte.

Amb aquesta resposta de la GVA, es desmunta el sentit del contingut que pretenia presentar el govern municipal, perquè ja resol i deixa clar el motiu sobre el qual PSOEU volen reclamar.

No cal que oblideu tampoc que:

Abans del ple d’abril, membres de la Plataforma Salvem el Molinar vingueren a explicar les seues raons, per les quals ens demanàvem que COMPROMÍS votara SÍ a la reclamació de l’autonomia municipal (i ho férem, amb el PSOE i EU).

I, ara, per a aquest ple del 24 de juny, i quan era necessària la MAJORIA ABSOLUTA en l’aprovació del punt de “Presentació del recurs contra la GVA” (els nostres vots eren necessaris), cap membre de la Plataforma ni cap membre del PSOEU vingueren a explicar-nos res ni a presentar-nos els objectius d’aquesta estratègia.

I més, quan tant la Plataforma com PSOEU, coneixien el sentit del nostre vot ABSTENCIÓ, des del 14 de juny, data en què ho férem públic per mitjà d’una nota de premsa.

La notícia i tots aquests arguments demostren que: COMPROMÍS TENIM ARGUMENTS i ens reafirmem amb l’ABSTENCIÓ.

Que algú estiga venent com si el projecte de La Espanyola anara a fer-se gràcies a la nostra abstenció és IMMORAL i MENTIDA. Sempre ens hem oposat al projecte (i no tots poden dir el mateix).