David Abad, Portaveu de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi

Estos dies no pare d’escoltar a la ràdio i de llegir algun columnista molt preocupat per la davallada del bipartidisme a l’Estat Espanyol en les passades eleccions europees. I no és per a menys. El PP i el PSOE, a nivell estatal, només representen el 49% dels vots, quan fa 5 anys tenien el 82% del suport dels vots.

Del 82% al 49% és la meitat. La meitat de la gent ha deixat de confiar en els partits del sistema. I han pensat que altres opcions polítiques els poden representar millor.

El PP-PSOE són els dels retalls, els de la submissió a Merkel, els de la corrupció i els que ens van dur als nivells d’atur del 92 i als nivells que patim huí.

El PP-PSOE són els del pacte per modificar la Constitució perquè els bancs cobren abans que ningun proveïdor, són els qui no han volgut la “dació en pagament” dels hipotecats, són els de les pujades de l’IVA, són els que permeten que les grans fortunes no tributen ací.

El PP-PSOE són els que sempre ens han governat. I ara diuen els “experts” que si eixos partits no estan forts, anem al caos. ¿No estem ja en eixe caos? ¿Què més ens pot passar? ¿No serà millor que entren “altres” amb idees fresques i que ho canvien tot?

A Alcoi hi ha l’oportunitat, a la llum dels resultats de les europees: a Alcoi seria possible un govern sense PP i sense PSOE. Una fita històrica que m’il·lusiona. Amb EU, PODEMOS i COMPROMÍS, segons els resultats d’europees, ja serien 10 regidors, molts més que els que té el govern actual. Des de Compromís treballem perquè els resultats que hem obtingut en les europees es multipliquen, com ja hem fet tantes vegades, per exemple, del 1,9% (europees 2009) al 19,6% (municipals 2011) i així sí que s’aconseguiria la majoria absoluta necessària per elegir alcalde d’Alcoi. I sense PP ni PSOE.

Deixeu-me que m’il·lusione.

Un govern d’Alcoi sense PP ni PSOE seria un govern que no estaria subjecte a ningun poder extern, ni de la banca que condona deutes electorals als partits del sistema, ni cap deute amb les empreses de les germanes Koplovitz o grups empresarials d’autobusos.

El 55% de les alcoianes i alcoians han dit que no volen veure ni al PP ni al PSOE ni en pintura… I crec que les altres formacions polítiques hem de ser conscients d’això.

I arribaran les pressions dels grups de poder que els fa por un Alcalde a Alcoi que no siga ni PP ni PSOE, i un govern sobre el que no tindrien cap influència ni mesura de pressió que no fora el sentit comú i les idees per posar la ciutat d’Alcoi allí on cal que estiga.

Quant més ho imagine, més m’il·lusiona i m’esperança. Des de Compromís Alcoi ens posicionem en eixe canvi de la ciutat “de baix cap a dalt”, on no siguen els partits “de sempre” PP-PSOE els qui ens governen. Alcoi podria ser capdavanter en això també! A les mans de tots està!