El portaveu i candidat a l’Alcaldia d’Alcoi de Compromís, David Abad ha explicat que el debat exclusiu que han pastat l’alcalde i el candidat del PP, excloent del debat la resta de forces polítiques, “és una mostra més que el bipartidisme està ferit de mort i volen salvar-lo els dos partits del sistema al preu que siga, encara que incórreguen en una falta evident de democràcia, no sols de cortesia. El resultat de les últimes eleccions a Andalusia confirma aquesta davallada del dos partits”.

Abad considera que excloure del debat els altres partits és una falta de consideració, almenys amb els partits que tenen representació a l’Ajuntament. “No podem oblidar que la diferència, per exemple, entre el PSOE i Compromís és de solament 1.500 vots. Si no és que tots dostenen por del que puguen dir-los els altres partits. No és més que una manera a la desesperada dels dos partits del “sistema” de fixar l’atenció dels ciutadans sobre ells i desviar l’atenció dels altres, sobretot ara que les enquestes –malgrat el seu valor relatiu- auguren una davallada dels dos”.

Abad recorda, a més a més, que la Junta Electoral de Zona (JEZ) no ha autoritzat cap acte electoral en el local elegit a eixa hora, cosa que és preceptiva segons la normativa vigent. “L’acte, tal com està plantejat, és almenys irregular perquè està fent-se una utilització privada i partidista d’un espai públic sense el vist-i-plau de la JEZ”.

Acaba la seua nota el regidor de Compromís indicant que li agradaria saber l’opinió de les altres forces polítiques, sobretot d’EU-Guanyem (actual soci del PSOE), sobre aquest debat a dues bandes així com l’opinió dels mitjans de comunicació que estan fent un seguiment de la campanya.

David Abad, Portaveu i Candidat a l’alcaldia d’Alcoi per Compromís