El portaveu i regidor de Compromís a Alcoi Màrius Ivorra ha mostrat la seua satisfacció per l’aprovació del Prec presentat ahir al ple per donar suport institucional a la Cambra de comerç d’Alcoi.

«La setmana passada ja vam denunciar el tractament discriminatori que les Cambres de Comerç d’Oriola i Alcoi duen patint durant anys. Aquesta discriminació és més evident si atenem a la subvenció que la Diputació ha destinat els últims tres anys a la Cambra d’Alacant, més de 445.000 euros, mentre que la d’Alcoi i Oriola sols han rebut 6.000 euros l’última anualitat» comenta Ivorra.

El nostre Prec va tindre el suport immediat del Govern de Toni Francés, així com del portaveu de Ciudadanos. El que més ens ha sorprés és que el PP, que sempre diu defensar els interessos de l’economia alcoiana, no es va sumar immediatament al recolzament del Prec, adoptant una posició que afavoreix aquest greuge comparatiu cap a les Cambres d’Alcoi i Oriola.

Altre partit que no es va pronunciar respecte el Prec va ser Guanyar. Aquest fet ens fa pensar que aquesta formació no té molt clara la seua política comercial i industrial per a la nostra ciutat, ja que per a nosaltres la Cambra de Comerç és part fonamental del futur econòmic de la ciutat, i en aquest tema no es pot dubtar en la seua defensa. Així i tot, volem pensar que tots dos partits finalment s’afegiran en la defensa dels interessos de la ciutat, per damunt d’interessos partidistes.

A Compromís estem convençuts que aquesta falta de subvencions provoca que la nostra Cambra es trobe amb dificultats per atendre les peticions del nostre sector comercial i industrial adequadament, i ens resistim a quedar-se quiets veient com la Diputació d’Alacant margina a la Cambra d’Alcoi i Oriola.

Màrius Ivorra Torregrossa