El portaveu i regidor Màrius Ivorra indica “Comença a l’àmbit estatal la planificació dels fons europeus, el pla Next Generation UE, on s’invertiran més de 140 mil milions d’euros i des de Compromís per Alcoi estem decidits a què una part d’aquests puguen vindre a la nostra comarca per millorar les infraestructures i deixem d’estar aïllats”.

Ivorra lamenta que a preguntes del senador Carles Mulet sobre la possibilitat d’estudiar la connexió ferroviària d’Alcoi amb Alacant, el govern de PSOE i Podem donen la negativa per resposta.

El regidor declara “Altra vegada menyspreen les nostres comarques, malgrat que ara està parlant-se molt de lluitar contra la despoblació de les zones de l’interior, sembla que no pintem res, i que els senadors i diputats valencians d’altres partits miren cap altre costat”.

“Les nostres comarques pateixen una falta de comunicació històrica, que ha dificultat el nostre desenvolupament als últims 40 anys en detriment a les zonés costeres, que han gaudit de tota l’atenció de les administracions” Comenta Marius Ivorra “Ara és moment de recuperar el temps perdut amb els fons europeus per a la reconstrucció postcovid, però ni el govern de PSOE-Podem ni la resta de partits amb representació valenciana s’interessen per donar suport a la nostra iniciativa de recuperar el tren cap a Alacant”

És el millor moment per a rellançar aquesta connexió ferroviària, els fons europeus són per projectes de desenvolupament sostenible i és una de les prioritats a nivell europeu. La nova infraestructura connectaria Alcoi amb Ibi i Castalla fins a Sax/Villena per aplegar a Alacant. Amb el que salvaríem definitivament el tram Alcoi-Xàtiva al deixar de ser un cul de sac.

Ivorra insisteix “Demane a la resta de partits, s’involucren en la defensa d’aquest projecte de futur per a la nostra comarca”.

Màrius Ivorra Torregrosa
Portaveu i Regidor Compromís Alcoi