HISTÒRIES D’UN ESTUDIANT A ALCOIImage

Acabem de tornar d’estiu. D’un estiu no molt profitós per als estudis, encara que per altres coses sí… Ja se sap que estudiar en estiu és un mal assumpte.
Així que, en tornar de les vacances, hem d’arrossegar-nos fins a la Casa de la Cultura per veure si encara podem aprovar els maleïts exàmens de setembre. Queda clar, per tant, que voluntat, en posem. Ara bé, tampoc estaria malament que l’Ajuntament ens ajudara tan sols una miqueta.
Perquè per molta voluntat que posem, quan arribem a la Casa de la Cultura i ens trobem tot el percall (ara m’explique) se te’n van les ganes de posar-te al treball de l’estudiant. No hi ha manera de concentrar-se!!

De primeres, les finestres obertes (això sí, amb una reixa per a que no entren els coloms a fer-te la visita) perquè si no pots ofegar-te allí dins i ser un “màrtir de l’estudi” a causa de la calor que fa. Estudiant, sí, però suat.

Pitjor encara és en hivern, que els peus quasi no saps si són teus o del company de davant del fret que fa. I no exagere. Allí hem arribat a estudiar en ple Nadal amb bufanda i guants.
Això sí, de posar aire condicionat o una calefacció decent, res de res. Millor gastem-se els diners en altres coses, que els estudiants ja s’apanyaran.

Estudiar amb una finestra oberta a l’avinguda País Valencià (encara es pot dir País Valencià o ja està prohibit?) té altre inconvenient a part de la calor, i és el soroll, i més encara quan està mig cos de picapedrers de l’Ajuntament foradant el carrer a colp de martell hidràulic. Quina meravella!!! A això li dic jo estudiar!!!

I què dir de les cadires de la Biblioteca! Us assegure que se’n recordem d’eixes cadires cada vegada que estem en el fisio posant-nos la columna recta!!
Amb tot açò el que vull dir és que el Govern municipal potser tinga preferència pels camps de golf, urbanitzacions de les nostres serres, hotels en parcs naturals… però se n’oblida dels seus joves estudiants que volem estudiar en la nostra Biblioteca municipal i que no podem per les condicions lamentables en que es troba.

¿Tant costaria posar aire condicionat, un mobiliari adequat i unes finestres noves perquè no entre el soroll? No crec que siga tan complicat. A més revaloritzaria un edifici tan emblemàtic.
Gràcies de bestreta, amics del PP, perquè, per desgràcia, estic quasi segur que no ens fareu ni cas.

Jordi Pérez Company.
Portaveu del Bloc Jove a Alcoi.