ImagePROPOSEN UN "APAGADA GLOBAL" DE 5 MINUTS PER LA SALUT DEL PLANETA

L’original iniciativa és d'un grup ecologista francès. La intenció és  alertar  els ciutadans, als mitjans i als polítics sobre malbaratament energètic mundial.

L'hora d'apagar els llums serà l'1 de febrer, de les 19:55 fins a  les  20:00 (hora europea).

Proposen un "apagat global" per a cridar l'atenció sobre el problema del malbaratament energètic. El grup ecologista francès Aliança pel Planeta hi ha llançat la proposta  de  realitzar un apagada massiva de 5 minuts el pròxim dia 1 de febrer.

Segons va informar el portal 20minuts.es, tot el món que vulga unir-se a  aquesta manifestació haurà d’apagar totes els llums aqueix dia  des de les  19:55  fins a les 20:00.

L'objectiu de la campanya, com ells mateixos indiquen, és més mediàtic i  polític que ecològic, ja que la intenció és alertar els ciutadans, als mitjans i, sobretot, als partits polítics (de cara a les eleccions franceses d'abril)  sobre el problema del malbaratament energètic i la necessitat actuar.

Però  la  proposta s'està estenent entre la gent de tots el món. Volen que els candidats presidencials s'adonen  que el canvi climàtic és  un important tema de debat.

El grup ha triat el dia 1 de febrer per a l'apagada perquè aqueixa serà la  data  en què un grup d'experts intergovernamentals presentarà a París un nou  informe de les Nacions Unides sobre l'evolució del clima.

L'Aliança pel Planeta està formada per diferents ONGs, associacions  mediambientals, jurídiques, socials, humanitàries, científiques, de  consumidors, sindicats… i no accepta organismes estatals, empreses ni  partits  polítics.

Més informació en:  http://www.lalliance.fr/50-5-Minutes-De-Repit-Pour-La-Planete