ImageEL BLOC PROPOSA QUE L’AJUNTAMENT DEMANE A FERRMED QUE EL FERROCARRIL MEDITERRANI ALGECIRES ESTOCOLM PASSE PER ALCOI

Paco Blay: "Ara és el moment oportú d’intentar que el ferrocarril europeu del futur, el que propugna la societat FERRMED i que anirà des d’Estocolm a Algecires, passe per Alcoi"

El regidor del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi i candidat a l’alcaldia, Paco Blay, ha informat proposat que ara és un bon moment per a què l’Ajuntament es pose en contacte amb l’associació sense ànim de lucre FERRMED, per tal d’intentar que la nova línia que està estudiant-se, Estocolm-Algecires, passe per Alcoi i a ser possible tinga a Alcoi una estació intermodal entre València i Alacant.

El regidor del BLOC recorda que FERRMED és una associació sense ànim de lucre, de caràcter multisectorial i amb seu a Brussel·les, que es va crear -per iniciativa empresarial-, per a millorar la competitivitat a través de la promoció -entre altres- del Gran Eix Ferroviari de mercaderies Escandinàvia-Rin-Roine-Mediterrani Occidental. Els Estàndards FERRMED preconitzen així mateix el desenvolupament en la Unió Europea d'una xarxa ferroviària, en forma de malla reticular i policéntrica, d'alta incidència socioeconòmica i intermodal.

A finals del mes passat es va presentar a l’opinió pública el projecte/estudi per tal de sol·licitar als distints governs que prioritzen les inversions en aquest eix ferroviari. Pel que fa Espanya, es va explicar que es tractaria d'un eix fonamental per a encarriilar el comerç per via terrestre entre les comunitats d'Andalusia, Múrcia, València, Catalunya i altres zones de l'oest i centre peninsular.

Les darreres noticíes sobre el particular són positives en el sentit que la Unió Europea accepta finançar l’estudi d’aquesta línia ferroviària i, a més, algun col·lectiu empresarial valencià dona suport a l’estudi. Per tant, segons Blay, “donat que el projecte està encara en fase de estudi per concretar detalls, trams, problemes tècnics, incidència econòmica i social… estem a temps de sumar-nos des d’Alcoi al projecte per tal que des de Ferrmed es considere l’opció de què la via Algesires-Múrcia-Alacant-València tinga pas per Alcoi, la qual cosa ens posaria en contacte en la millor xarxa de mercaderies i de comunicació ferroviària més important de la nostra geografia. Aquesta via podria vertebrar i potenciar el nostre clúster industrial i l’eix econòmic de les comarques la Foia de Castalla, l’Alcoià, el Comtat i la Vall d’Albaida, sense dubte el més dinàmic de l’interior valencià. Una estació intermodal podria contribuir així mateix a tenir un autèntic efecte multiplicador”.

Acaba el seu escrit Blay recordant que “l’Ajuntament d’Alcoi hauria d’implicar a la mateix societat civil (col·lectius empresarials, Cambra de Comerç, sindicats…) per tal de liderar aquesta incorporació o petició a l’associació Ferrmed, en la qual hi ha molts membres de ple dret espanyols. L’autoritat moral de l’Ajuntament seria el catalitzador d’una reivindicació que amb tota seguretat tindrà amplíssima acceptació en la societat d’Alcoi i de les comarques. De fet, i a proposta del BLOC en novembre de 2004, el Ple de l’Ajuntament d’Alcoi aprovà per unanimitat sol·licitar que el ferrocarril Xàtiva-Alcoi s’allargara fins Alacant”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.