ImageEL BLOC DE LA COMARCA DENUNCIA LES DEFICIÈNCIES DE LA LÍNIA 45, CAUSA FONAMENTAL DE LA DAVALLADA DE VIATGERS

Paco Blay: “En la darrera Assemblea Comarcal d’Alcaldes i Regidors del BLOC ja es va advertir de les moltes deficiències que presentava la línia 45, i les vam denunciar, però no s’ha fet res ”

El portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi i candidat al Senat en les pròximes eleccions, Paco Blay, ha recordat que en la darrera Assemblea Comarcal d’Alcaldes i Regidors del BLOC celebrada a Gaianes el passat mes de novembre, es va acordar denunciar les moltes deficiències que presentava el funcionament de la línia comarcal del transport públic, la coneguda com línia 45, i que s’haurien de corregir per tal de donar un millor servei comarcal dels transport públic.

Entre les deficiències que la línia 45 presentava fa mes de dos mesos, segons els regidors del BLOC, i que encara no s’han corregit estan:

·       Els horaris anunciats no es compleixen quasi mai, raó per la qual una part del possibles usuaris no s’arrisquen a esperar a agafar l’autobús perquè poden arribar tard al treball, a algun compromís adquirit o a la cita d’alguns serveis, com els sanitaris, on tenen fixada hora concreta;

·       Les freqüències de pas en són poques, i per tant un servei adient hauria d’augmentar el nombre de viatges per tal de donar totes les facilitats que permeteren agilitzar i fomentar l’intercanvi de passatgers entre els pobles de la comarca; si unim aquesta deficiència a la falta de puntualitat esmentada, s’explica la davallada de viatgers pel dolent i limitat servei que presta;

·       Les infraestructures dels mateixos vehicles són molt antigues i no tenen les condicions que un servei digne hauria de tenir, com per exemple aire condicionat per al freds de l’hivern o per als calors de l’estiu; “pensem que són trajectes llargs -molt més que els urbans d’Alcoi- i per tant els passatgers haurien de disposar d’aquestes condicions mínimes”;

·       Tampoc no disposen ni les parades ni l’accés als vehicles de l’accessibilitat exigible en els temps actuals, de manera que la línia 45 segueix presentant barreres arquitectòniques salvables amb mínimes inversions.

Acaba la seua nota Blay afirmant que “el malestar que hi ha a la comarca pel deficient servei dels autobusos és evident, i pensem que la companyia responsable s’hauria de reunir amb els alcaldes de la comarca per veure la manera de resoldre tots els problemes esmentats, inclosos els possibles itineraris més idonis d’entrada i d’eixida, per tal que les nostres comarques gaudesquen d’un transport públic digne i de qualitat, que estiga al servei dels interessos i necessitats dels ciutadans, objectiu fonamental”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi i candidat al Senat.