ImageEL DILLUNS ES DEBATRÀ A LES CORTS VALENCIANES UNA PROPOSTA DEL BLOC SOBRE EL FERROCARRIL ALCOI-ALACANT

Paco Blay: "Per fi arriba a les Corts Valencianes, de la mà del BLOC, una vella reivindicació de la societat alcoiana: la connexió ferroviària Alcoi-Alacant. Esperem resposta positiva de la resta dels grups polítics”.

El regidor i portaveu del BLOC a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha informat que el dilluns es debatrà una proposició no de llei sobre la connexió per ferrocarril entre Alcoi i Alacant, presentat per Enric Morera, Secretari General del BLOC i  Vicesíndic a les Corts del grup Compromís.

Segons el portaveu del BLOC, aquesta és una vella reivindicació de la societat alcoiana, i constitueix un tema recurrent a la ciutat, ja que es poden trobar referències en la mateixa premsa d’Alcoi almenys des de 1871 (En “El Parte Diario”, per exemple, on es aprovada per l’Ajuntament una subvenció per al projecte), i successives queixes i polèmiques pel fet d’endarrerir-lo el govern any rere any. “Per fi, durant la Dictadura de Primo de Rivera es va començar a construir i, de fet, es va fer la línia, els túnels… però la crisi subsegüent va avortar el projecte i es quedà inacabat. Actualment, part del traçat constitueix la coneguda com al via Verda”.

Els portaveus empresarials de l’Alcoià-Comtat i la Foia de Castalla han insistit abastament en la necessitat de la connexió ferroviària cap al sud, i el mateix Ajuntament d’Alcoi aprobava en novembre de 2004, per unanimitat i  a proposta del BLOC, una moció en la qual se sol·licitava el mateix que ara es demanarà en els Corts valencianes: que el Ministeri de Foment incloga aquest ferrocarril en les seues previsions per als propers anys. “Esperem, per tant, que es repetesca la unanimitat i es produesca una resposta positiva per part de la resta de grups polítics a la proposta”.

Aquesta via és important per a donar-li una eixida al clúster industrial dinàmic i d’una gran tradició històrica com és la Vall d’Albaida, l’Alcoià-Comtat i la Foia de Castalla, en un transport sostenible i de futur, com és el tren, qualificat per la Llei 39/2003 del Sector Ferroviari com “segur i amb escassa incidència sobre el medi ambient i el consum energètic”,  i que per això convé “potenciar-lo, afavorir el seu desenvolupament i atribuir-li una missió de major entitat en la societat i en l’activitat econòmica”.

Segons Blay, “aquesta connexió amb el sud augmentaria els fluxes de mercaderies (de les indústries de les comarques) i de passatgers (ordinaris i turístics), tan de nord a sud com de sud al nord, dinamitzant l’activitat econòmica i afavorint la diversificació productiva i la creació de llocs de treball. I en aquests moments de crisi, segons tots els experts, és més necessari que mai la inversió pública en sectors estratègics, com pot ser el transport del futur, el ferrocarril”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.