ImageL’ASSEMBLEA COMARCAL DE REGIDORS DEL BLOC EXIGEIX A LA GENERALITAT QUE NO MARGINE LES COMARQUES D’INTERIOR DELS PLANS ESTRATÈGICS

Paco Blay: "En les inversions multimilionàries anunciades pel govern de la Generalitat per a la província d’Alacant, les nostres comarques queden pràcticament marginades, quan han estat sempre una zona dinàmica i clau en l’economia del País Valencià ”

El president de l’Assemblea Comarcal d’Alcaldes i Regidors del BLOC i portaveu a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay, ha informat que en la darrera reunió de l’Assemblea, van acordar exigir a la Generalitat a través dels diferents ajuntaments on tenen representació que les comarques d’interior (l’Alcoià, el Comtat, Foies de Castalla i de Xixona) no es vegen marginades de les propostes d’inversió que el mateix govern autonòmic ha anunciat amb gran desplegament de mitjans.

L’Assemblea va tenir lloc a Biar el passat 22 de novembre, on van assistir representants dels municipis on hi ha representació institucional del BLOC o col·lectiu format (Agres, Alcoi, Banyeres, Beniarrés, Biar, Castalla, Cocentaina, Gaianes, Ibi i Muro) i van ser ratificats com a president Paco Blay, com a vicepresident Ismael Seguí i secretari Alex Llopis, alcalde de Gaianes i regidor de Muro respectivament, i com a nou vicepresident a Josep Hernández, regidor de Biar, en substitució de Tino Bernabeu, ex-regidor de Castalla.

En la reunió es van tractar molts temes d’interès comarcal, i un dels que més unanimitats va despertar va ser precisament la indignació perquè en els plans estratègics i d’inversió que la Generalitat ha anunciat per a la província d’Alacant, relacionats amb la proposta que va oferir als diferents col·lectius empresarials abans de l’estiu titulada “40 propostes estratègiques per a la província d’Alacant”, les comarques d’interior figuren com una zona de segon ordre que a penes si compta per als plans de la Generalitat, tant pel que fa a les infraestructures i comunicacions com pel que fa referència a inversions estratègiques i distribució de llocs de centralitat.

Segons Blay, “de complir-se el que la Generalitat ha anunciat, significarà que abandona a la seua sort als habitants i empreses de l’Alcoià, el Comtat, i les Foies de Castalla i de Xixona, i que no li preocupa en absolut tot el que puga passar en una de les zones històricament més dinàmiques de l’economia valenciana, i necessitada en aquests moments concrets d’impuls i d’inversions”.

L’assemblea va decidir sumar-se a la moció que el BLOC d’Alcoi va prsentar al seu Ajuntament i que va ser aprovada per unanimitat de tots els grups polítics. Els punts ratificats pel consistori alcoià i que aniran presentant-se en els diferents ajuntaments de les comarques, adaptades a cada municipi, són els següents:

1.- Considerar part integrant de l’anomenat Arc Mediterrani el clúster industrial format per les comarques de l’Alcoià-Comtat-Foia de Castalla-Vall d’Albaida, i construir un ferrocarril des d’aquestes comarques cap el sud.

2.- Considerar la zona de l’interior de la província (Alcoi i comarques del seu voltant), lloc central de primer ordre, tant per a ser centre logístic com per a constituir llocs d’inversió industrial i terciària.

3.- Considerar que, com fa en la Vega Baixa, els nostres paisatges de l’interior també constitueixen “unes estructures visuals d’elevat valor cultural i identitari”, i que per tant els paisatges tradicionals predominants de l’interior de les nostres comarques (abancalaments, petits recs i hortes, molins, oliveres, fruitals, microvinyes…), també tenen el seu valor històric, antropològic, econòmic, mediambiental i patrimonial.

4.- Considerar Alcoi i les comarques del seu hinterland part del que el document anomena “eix de l’economia creativa”, que redueix a la zona d’Alacant-Elx, ja que de les quatre àrees temàtiques que suggereix, dues o tres poden tenir lloc a les nostres comarques.

5.- Considerar les potencialitats econòmiques dels nostres pobles d’interior, no limitant-los a ser “pobles tranquils de muntanya”, i fomentar mesures de creixement econòmic com potenciar l’agricultura ecològica o de gran valor afegit, impulsar la indústria agroalimentària com a alternativa a l’èxode dels joves, recuperar els vells oficis artesans, etc.

6.- Considerar Alcoi una ciutat amb suficient elements i recursos d’interès per a ser inclosa en la futura i estimulant “xarxa de ciutats del turisme urbà”.

Paco Blay. Portaveu del Bloc a l’Ajuntament d’Alcoi.