Qui diria que el canvi polític a la ciutat d’Alcoi estaria a mans del BLOC- Compromís? El BLOC- Compromís ha anat introduint-se a poc a poc a la societat d’Alcoi, fins arribar al governde la ciutat i trencar la majoria absoluta del PP; i, el que és més important, que els ciutadans ens n’adonem que es pot fer política d’una altra manera i no com ja estàvem acostumats.

I quina és la manera de fer política del BLOC- Compromís? Una política oberta als ciutadans i no de portes tancades, com el PP de la ciutat d’Alcoi va fer durant estos onze d’anys de Govern local: estar diàriament al costat del ciutadà, mantenint converses habituals amb entitats alcoianes de tot tipus; fer una política d’austeritat i no balafiar diners com s’havia fet fins ara: cal gastar el que es té i no gastar el que no es té, perquè d’esta manera és com es deixa endeutat un Ajuntament.

Respecte al País Valencià, qui diria que sense coalicions obtindríem cinc diputats a les Corts Valencianes? Els nostres diputats estan treballant per la millora de les nostres comarques, a pesar de la majoria absoluta del PP a València. Al País Valencià, també ha començat el canvi polític que ja ha experimentat la nostra ciutat, i això que el Govern de la Generalitat no li donava a la nostra coalició cap diputat a les enquestes. Enric Morera ha sigut un gran defensor de les nostres comarques i no s’ha oblidat del nostre entorn en cap moment: Morera ha sigut gran defensor del tren Xàtiva- Alcoi, el gran oblidat del PP de València com també del PSOE a Madrid, ja que el ministre Blanco, l’altre dia a la nostra ciutat, no va remarcar gens la prioritat del tren Xàtiva- Alcoi per les nostres comarques.

Estem parlant del canvi a Alcoi i a València, i ara el canvi el farem a Madrid. Per què no deixar de votar tant al PP (Mariano Rajoy) com al PSOE (Alfredo Pérez Rubalcaba)? Perquè és més del mateix: Rajoy és un home indecís que no sap per on camina, que no sap posar ordre al seu partit, i a més és la tercera vegada que es presenta com a candidat a la Presidència, una vegada que ha perdut les dues eleccions anteriors. I per què no votar Alfredo Pérez Rubalcaba? Perquè és la continuïtat del Govern de José Luis Rodríguez Zapatero, sense alternatives per al nostre país.

Tornant al PP de Rajoy, i fent la comparació amb la nostra ciutat, podem evitar la majoria absoluta en les pròximes eleccions del 20N, i la millor manera és fer com a Alcoi, votant als més útils, votar a la Coalició Compromís per a les pròximes Generals. Si entre tots fem que no tinga majoria el PP i la nostra Coalició obté representació al Congrés, es podrà lluitar pels interessos valencians i de les nostres comarques, en temes d’indústria, economia…

Estem a menys de dos mesos per a les Eleccions Generals, amb il•lusió, amb optimisme i amb ganes de treballar per les nostres comarques. El 20N és una data històrica per al valencianisme polític. Alcoi, València i… ara toca Madrid!

Aitor Pla Domínguez

Membre del BLOC-Jove d’Alcoi