Benvolguts companys i companyes,

des del Grup Municipal BLOC-Compromís d’Alcoi volem posar en el vostre coneixement les següents consideracions sobre el tema del Transport Universitari, donat que és un assumpte important en el que hem trobat dificultats serioses i creiem que heu de tindre tota la informació possible.

Amb l’entrada al govern, ens trobem davant una situació que heretem del PP, en la que existeix un contracte irregular pel Transport Universitari, que no té la licitació corresponent i que ha suposat fins i tot un contenciós administratiu que encara està als jutjats. El BLOC sempre ha demanat la regularització d’aquesta situació, i per tant hem exigit els tràmits i les condicions legals corresponents, ja que el considerem un servici cabdal.

Al seu moment, en una sessió plenària a l’any 2010, on es debatia aquesta decisió del Govern del PP, el nostre Grup Municipal es va abstenir en la votació al considerar que no hi havia cap transparència en decidir que fóra l’Ajuntament d’Alcoi l’únic redactor de l’expedient de licitació, quan el servei afectava també els Ajuntaments de Cocentaina i Muro. Aquests tràmits legals van anar retardant-se pel Govern del PP fins que, 5 dies abans de les eleccions, és Lucía Granados, l’anterior Regidora d’Educació pel PP, qui signa l’expedient amb el temps just imprescindible per arribar a les dates de termini, a l’octubre.

Amb aquest estat de coses, paralitzar l’expedient ens obligava a haver de renunciar al servei pel curs pròxim, situació inassumible per part del nou govern.

Per una altra banda, el PP no havia comptat amb els exàmens de setembre. Per evitar la manca d’autobusos i no continuar amb aquesta situació irregular decidim presentar un contracte menor per oferta pública per tal d’assegurar el servei, tan important pels joves alcoians durant eixe mes.

Per resumir: el PP, abans d’anar-se’n, deixa tancat un concurs fet a mida. L’única manera de parar açò ens obligava a estar un any sense el Servei de Transport Universitari, condemnant-lo, segurament, a la seua desaparició.

Es confirmen, així, totes les reserves que el BLOC va objectar al seu moment i que van motivar que fora l’únic partit que s’abstinguera a la votació abans referida.

Esperem que aquest escrit aclarisca els vostres dubtes i estem a la vostra disposició per resoldre qualsevol pregunta sobre el tema.

Sabina Gregorio

Regidora de Joventut