L’entitat té com a objectiu la projecció exterior de la nostra cultura

L’Alcalde i el Vicealcalde d’Alcoi, Toni Francés i Rafa Carbonell respectivament, i el Regidor de Política Lingüística Jordi Tormo han aprofitat la visita a la nostra ciutat del director de l’Institut Ramon Llull Vicenç Villatoro, per tractar la incorporació d’Alcoi a la Xarxa de Ciutats Valencianes Ramon Llull, una entitat que agrupa a diversos municipis del nostre àmbit autonòmic dins la institució encarregada de la projecció exterior de la nostra llengua i cultura.

L’escriptor i periodista Vicenç Villatoro va visitar Alcoi per celebrar un encontre obert al públic que portava per títol ‘L’Institut Ramon Llull al món. El paper de la institució dins i fora de les nostres fronteres’, en una sessió que se va celebrar a les 19 hores al saló d’actes de l’edifici que comparteixen AITEX i el CEEI-Alcoi. L’objectiu d’aquesta activitat va ser conèixer el funcionament de l’Institut Ramon Llull per tal de promoure la projecció de la llengua catalana i de la nostra cultura en totes les seues modalitats, matèries i mitjans d’expressió.

Properament, es formalitzarà l’adhesió de l’Ajuntament d’Alcoi a la Xarxa de Ciutats Valencianes, de la que ja formen part localitats com ara Morella, Sueca, l’Alcúdia, Muro, Xixona, Vinaròs, Xàbia, Benissa, Bellreguard o Pedreguer, entre d’altres. Aquests municipis figuren a la Fundació Ramon Llull junt a institucions com els governs d’Andorra, de Catalunya i de les Illes Balears, així com el Consell General dels Pirineus Orientals i l’Ajuntament de la l’Alguer.

El Regidor de Política Lingüística de l’Ajuntament d’Alcoi Jordi Tormo ha subratllat que “amb aquesta adhesió, Alcoi figura entre les ciutats valencianes capdavanteres en l’aposta per la promoció exterior de la cultura. Esperem que els nostres creadors, artistes i intel·lectuals puguen ampliar les oportunitats gràcies als recursos que la Fundació Ramon Llull posa a la seua disposició, de forma que puguen traspassar les nostres fronteres amb el seu treball”.

(Informació facilitada pel Servei de Premsa del Govern de l’Ajuntament d’Alcoi)