Malgrat el tsunami conservador, el valencianisme obté representació

Les Eleccions Generals d’aquest 20 de novembre han suposat una fita històrica pel que fa al valencianisme progressista: des de la Segona República no haviem tingut representació al Parlament espanyol, però ahir Joan Baldoví, militant del BLOC i exalcalde de Sueca, es va convertir en la veu de l’esquerra valencianista a l’aconseguir l’escó pel que es presentava a les llistes de Compromís-Equo a la circumscripció de València.

(Adjunte els enllaços a les fotos de la festa de cloenda de campanya i de la jornada d’Eleccions)

El recompte final ha donat més de 125 000 vots a Compromís, gairebé 100 000 vots més que a les eleccions del 2008. A Alacant van ser 27 568, quadruplicant els vots de la contesa electoral estatal anterior. A València vam esdevenir la quarta força política més votada amb vora 86 000 vots i el 6,03% del total, quan a les anteriors Eleccions Generals espanyoles de 2008 no van arribar a 20 000.

A Alcoi les dades van ser igualment bones: 2 045 vots, quan al 2008 van ser 706!

I a la comarca es va confirmar l’augment de vots i el recolzament a les nostres candidatures: Alfafara, Agres, Benilloba, Banyeres, Beniarrés, Biar, Castalla, Cocentaina, Ibi, Xixona, Millena, Onil, Penàguila, Petrer o Planes, a les nostres comarques, veuen crèixer de manera important els resultats anteriors; Pego, Dénia, Villena, Albaida, Ontinyent o Gandia, i la mateixa ciutat de València, on es passa de 3 626 vots a 25 522, fan palés el creixement de Compromís i la seua consolidació com a veritable alternativa al bipartidisme, i l’esperança, dins el panorama polític actual, en un futur valencianista, progressista i ecologista.

Des del Grup Municipal Bloc-Compromís d’Alcoi volem donar les gràcies a tota la militància i a tots els nostres simpatitzants i amics, que han fet possible aquest èxit. A partir d’ara informarem puntualment del treball de Joan Baldoví, el nostre portaveu a Madrid, i ens oferim per recollir les propostes o demandes que li se vullguen fer arribar.

Queda poc més de tres anys per què, una vegada més, ens impliquem en la contesa electoral: fins aleshores, tenim tots molta feina per endavant per transformar aquesta societat que no ens agrada en una altra millor, més justa i solidària, més respectuosa amb el medi ambient i que ens torne l’orgull de ser valencians. Ja hem vist que junts ho podem tot: un rere l’altre, anem aconseguint els nostres somnis. És hora de fer-los més grans. Junts, esteu segurs, tornarem a aconseguir-ho.

Un abraç ben fort