Es compleixen 70 anys del seu naixement, i

aquest dissabte tindrà lloc un acte d’homenatge al cementeri

Cada any, al mes de febrer i en memòria del naixement de Pompeu Fabra, s’encén davant la tomba del lingüista que va fixar les normes de la nostra llengua una flama que simbolitza la vitalitat del català, i una entitat excursionista és encarregada de l’organització d’aquest acte, compartint a més la flama amb altres entitats del nostre domini lingüístic. Enguany, commemorant el 80é aniversari de les Normes de Castelló, és el Centre Excursionista de la capital de la Plana l’encarregat d’organitzar l’encesa i el viatge de la Flama de la Llengua per diverses comarques i ciutats, i una de les destinacions triades ha estat Alcoi.

La Flama arribarà a la nostra ciutat el proper divendres, una visita organitzada pel Centre Excursionista d’Alcoi en col·laboració amb altres entitats de la nostra ciutat i comarca. I dins el programa d’actes que envolten l’arribada d’aquest símbol de la nostra llengua (vegeu el programa adjunt), es va celebrar un homenatge a Ovidi Montllor al cementeri municipal, on resten les seues cendres. I és que el passat dissabte, 4 de febrer, es complien 70 anys del naixement d’Ovidi Montllor, una efemèride que anirà acompanyada al llarg de l’any de diverses iniciatives en homenatge al recordat artista alcoià, organitzades tant per l’Ajuntament d’Alcoi com per entitats i col·lectius.

Així, l’arribada de la Flama de la Llengua també servirà per encetar els actes al voltant de la propera Trobada d’Escoles Valencianes, que se celebrarà al col·legi Miguel Hernández, i que suposa la 25a Trobada de l’Alcoià i el Comtat. Una altra data ben especial que anirà acompanyada d’actes i iniciatives de tota mena al voltant de la celebració.

El proper cap de setmana, doncs, la Flama que simbolitza la vitalitat de la nostra llengua arribarà a Alcoi.

(Informació facilitada pel Servei de Premsa del Govern de l’Ajuntament d’Alcoi)