No és la primera volta que EU fa unes declaracions que inviten a pensar si realment estan governant o si encara mantenen l’actitud de ser un partit en l’oposició. Un exemple recent d’això són les declaracions del passat 6 de febrer, firmades pel Gabinet de premsa d’EUPV en què ni més ni menys es qüestiona la política de Personal duta a terme pel govern municipal (i particularment per la regidora delegada de Personal). És que el govern no consensua les línies bàsiques d’actuació?

No cal dir que en aquests moments totes i tots “apostem” per una millora de les condicions laborals, i no solament del personal al servei de les administracions publiques sinó també del sector privat. I si m’apura, de tot el planeta! Però s’ha de ser més seriós quan es té la responsabilitat de governar i es corre el risc de dir el que no es pot complir. No sempre el cap i el cor estan en consonància. I la teoria ja la sabem, i la compartim la majoria. Com també sabem i compartim que el govern central ha frenat completament l’autonomia local, i per això s‘han suprimit les pagues extra dels empleats públics, cal aplicar-los una jornada setmanal de 37,5 hores, han perdut molt de poder adquisitiu i un llarg etcètera. Però EU. està en condicions d’oferir propostes i solucions a tots aquests temes? Si és així, ho té fácil perquè forma part del govern municipal.

Tal com s’ha dit, aquestes declaracions són la resposta a les crítiques rebudes pe part de la secció sindical de CC.OO. , que els repta a complir les seues promeses electorals. Però les declaracions del coordinador local, el Sr. Fernández, no fan més que voler tancar-los l’ullet en un intent de nadar i guardar la roba. No es pot eixir del pas “apostant per millorar les condicions laborals” tal com resen els postulats d’EU, quan per una altra banda els seus propis regidors estan contravenint-los. O així ho entenem si la regidora delegada de Personal ja ha comunicat als distints sindicats que no es pot contravenir la normativa del Govern Central que retalla drets i empitjora les condicions laborals. Seria desitjable conèixer l’opinió dels regidors del govern. Si no és així…qui calla atorga

Màrius Ivorra

Secretari Local Bloc-Compromís Alcoi