Paco Blay: “Malgrat que algunes mesures semblaren correctes, potser caldrà millorar en el futur algunes de les mesures preses. Per això demanem una valoració del govern.”

El regidor de Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi, Paco Blay,  demanarà al govern en la propera Comissió Informativa de Sostenibilitat i Medi Ambient que col·labore amb el grup de voluntaris i usuaris de l’ermita de Sant Cristòfol per tal que es puga restaurar i es reparen els danys que va provocar un raig en el mateix edifici.

Declaració en àudio-mp3: punxeu ací.

El regidor recorda que l’ermita ha estat bastant abandonada durant un temps, però un grup de voluntaris, amb el seu esforç i entusiasme, a poc a poc la van recuperar i restaurar. Però fa uns anys mesos, un raig va fer malbé l’edifici, i gran part de la seua tasca es va veure greument afectada. “Per a recuperar el que a hores d’ara està en dolentes condicions, faria falta de nou una tasca de restauració, o almenys de reparació”.

Però hi ha dos problemes: el de la titularitat de l’edifici, que sembla que és de la Conselleria, i el de la compra i pujada del material d’obra, que desborda les possibilitats econòmiques dels voluntaris. Per això demanarem al govern local que col·labore amb el grup de voluntaris, en els dos temes:

– tant donant facilitats administratives i ajudant a cobrir els tràmits que calguen,

– com en el subministrament del material bàsic d’obra i la pujada fins allí (formigó, grava…), tant pel seu cost com pel transport.

Segons ens han comunicat persones que estan en contacte amb els voluntaris habituals, si l’Ajuntament els ajudara a resoldre el tema de la compra i pujada del material, que tampoc no seria una despesa excessiva, els voluntaris estarien disposats a fer la resta”, afirma Blay.

Paco Blay, regidor del BLOC-Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi.