Rafel Carbonell: “Apostem per un Consell Social que afavorisca una gestió política més participativa i més transparent, que impulse una participació ciutadana real i on tots els sectors se senten representats.”

En el debat dels Pressupostos Municipals de 2013 el Grup Municipal de Compromís defensava, entre d’altres moltes qüestions, mesures per afavorir una gestió política més participativa i més transparent. Ara bé, tot i que el govern municipal va rebutjar la majoria de les nostres propostes, es va comprometre a crear un Consell Econòmic i Social.

(Adjuntem el document i el powerpoint amb la proposta de Compromís i la del Govern)

“Des de la nostra perspectiva —assenyala David Abad, regidor de Compromís— aquest nou organisme havia de tenir l’objectiu d’exercir un major i millor control democràtic de la gestió municipal, tal com ens va prometre el govern en el debat dels Pressupostos, de manera que les alcoianes i els alcoians pogueren sentir-se més protagonistes en la presa de decisions que afecten a la seua ciutat”.

D’altra banda Paco Blay expressa que: “En estudiar la proposta dels Estatuts del Consell Econòmic i Social que fa el govern, veiem que pretenen crear una institució limitada i poc representativa. És per això que des de Compromís presentem un conjunt de propostes de millora que no han obtingut per part del govern la receptivitat que esperàvem”.

Un dels aspectes més preocupants per a Compromís és la composició del Consell Econòmic i Social, on és evident que no s’ha pretés crear un organisme integrador del màxim nombre de sectors o col·lectius. Sense anar més lluny, en el Consell no s’han integrat entitats com les associacions de veïns, la Federació de Comerciants, el món de la Cultura, els col·legis professionals, alguns col·lectius socials, ecologistes, l’Associació de Sant Jordi, els mitjans de comunicació, entre d’altres.

Compromís considera que el Consell Social, precisament pel seu caràcter de novedós en el panorama ciutadà local, ha de ser un organisme innovador, ambiciós, fruit d’un ampli consens, dinamitzador d’iniciatives locals i capaç d’arreplegar i catalitzar tot tipus d’inquietuds i d’iniciatives. Per contra, el govern municipal aposta per un model endogàmic, sectorial i descafeïnat —conclou Blay.

El portaveu de Compromís, Rafa Carbonell, demana la implicació  del regidor de Participació Ciutadana en aquest projecte  “perquè aquest no siga un Consell sectorial més i perquè efectivament hi haja una participació real i efectiva del màxim nombre de col·lectius de la ciutat. No s’entén com EU no exigeix la presència en el Consell Social d’alguns sectors, com ara les associacions de veïns o els ecologistes.”

Finalment Carbonell insisteix que aquest proposta està en la línia de Compromís de fer una oposició constructiva que ajude a millorar la qualitat de vida dels ciutadans.

Grup municipal Compromís
Ajuntament d’Alcoi