Proposa “Un tren cada dues hores d’Alcoi passant per Ontinyent a Xàtiva com diu l’informe Tren 2020”. Després d’organitzar una jornada de treball a la capital de la Vall d’Albaida.

Compromís de les comarques centrals, això és, de l’Alcoià, la Costera i la Vall d’Albaida, mantenia ahir de matí a Ontinyent, una jornada de treball per estudiar i reivindicar la nostra línia de tren.

Per part d’Alcoi, intervenia David Abad, regidor a la seua ciutat i membre de l’executiva nacional del Bloc-Compromís, per part de Xàtiva o feia Cristina Sunyer, portaveu del col·lectiu de Xàtiva i per part d’Ontinyent o feia Josep Francés en qualitat de portaveu i Joan Gilabert com a portaveu de Compromís a la Vall d’Albaida.

Declaració en àudio-mp3:punxeu ací.

Tots coincidien en les conclusions de l’informe elaborat, entre altres, organitzacions ecologistes com Greenpeace i WWF, i és que una solució seria que les línies de mitja distància circularen almenys un tren per sentit cada dues hores, a més de la seua electrificació.

Tant Joan Gilabert, com Josep Francés, de Compromís Ontinyent, proposaven potenciar el transport ferroviari de mercaderies i de persones al País Valencià, especialment en les relacions de curta i mitja distància, en detriment de l’ús preferent del vehicle privat. Segons deien, l’augment generalitzat dels serveis ferroviaris de rodalies i mitja distància es proposa atenent a criteris com la població, l’accessibilitat de les estacions o la competitivitat del ferrocarril en aqueixa zona enfront del cotxe quant a temps de viatge.

Per la seua banda, Cristina Suñer i David Abad coincidien en denunciar la falta de voluntat dels Governs del PP en l’actualitat i del PSOE en el passat, en invertir en les nostres comarques que representen més de 350.000 persones, i en canvi apostar per l’AVE d’Alacant deixant-nos de costat, tot i els precedents d’altres AVE’s a l’Estat espanyol que tenen pèrdues milloraries en no fer-lo servir els vianants.

Acabaven la roda de premsa, recordant i animant a la ciutadania a participar a l’activitat que ha organitzat la Plataforma “Salvem El Tren Xàtiva-Alcoi” junt a l’Associació Ferroviària de Godella i que consisteix en un viatge reivindicatiu contra el tancament de la línia que circularà el 29 de juny i partirà des de la Estació del Nord de València.

David Abad, regidor del BLOC-Compromís a l’Ajuntament d’Alcoi.