Aquest cap de setmana s’inauguren les Jornades Solidàries d’Alcoi a l’Àgora dins d’un clima de desencant i greuge dintre de moltes associacions, propiciat per la falta de sensibilitat de la regidora cap alguns col·lectius.

Fa una setmana vam llegir en premsa les declaracions de la regidora de Polítiques Inclusives Aranza de Gracia, on argumentava que tant la data, com el lloc de la trobada es van consensuar al Consell de Benestar Social. La veritat és que va ser l’única opció que donà des de la regidoria i comptà amb les reticències d’algun que altra associació.

En aquest sentit Ivorra declara «Cal recordar que l’Ajuntament ha de garantir que els espais públics complisquen amb la normativa vigent en matèria d’accessibilitat. Després d’algunes legislatures amb el Pla d’Accessibilitat en vigor, encara no s’ha resolt l’accessibilitat a un espai públic municipal com és l’Àgora. Aquest problema no ve de nou i no és el primer acte que rep queixes pels accessos deficients a la sala multi-usos en la que s’ha convertit l’Àgora.»

A més d’aquest problema denunciat per Avanzar reiteradament, a la present edició de les Jornades Solidaries també trobem la falta de representació de totes les associacions amb finalitat solidària inscrites a la nostra ciutat. Hi ha associacions que han quedat excloses per no estar representades al Consell de Benestar Social. «Sembla que l’esperit de les primeres jornades Solidàries on totes les associacions cabien, ha desaparegut en mans del PSOE o de la nova regidora, convertint la vessant inclusiva en exclusiva. A Compromís hem rebut queixes de les associacions excloses. Ens han explicat la situació i hem decidit no anar, tot i que a hores d’ara encara no hem estat convidats a l’apertura de les jornades» finalitza el regidor Ivorra.

Des de Compromís donem tot el nostre suport a les entitats que estan present a les Jornades Solidaries, però entenem que l’exclusió d’altres entitats cal denunciar-ho per evitar torne a ocórrer.

Màrius Ivorra Torregrosa
Portaveu i Regidor Compromís Alcoi