Guillem: l’addicció a les noves tecnologies afecta gairebé el 20% dels/es nostres jóvens

La regidora de Compromís demana un augment de la plantilla que forma el departament de l’UPCCA (Unitat de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives), davant l’augment exponencial de l’addicció a les noves tecnologies i als videojocs.

Per a Guillem “dotar de més personal el departament és fonamental. Segons els últims estudis, al País Valencià gairebé el 20% dels/es jóvens d’entre 11 i 20 anys és addicta a les noves tecnologies, i l’addicció al joc on-line afecta cada vegada més a gent més jove. Amb aquesta enorme problemàtica, el nostre departament és insuficient si volem donar un bon servei i lluitar realment contra aquestes addiccions que comencen a ser una xacra per a la nostra societat”.

El departament municipal de l’UPCCA es va crear l’any 2000 i des d’aleshores, la plantilla no s’ha modificat. Ara com ara, a la lluita contra les addiccions de droga, alcoholisme… hem de sumar la lluita contra l’addicció al joc on-line i les noves tecnologies, i la plantilla que conforma el departament necessita una ampliació si realment volem que puguen donar un bon servei. Parlem d’unes addiccions que, cada vegada més, afecten una població més jove i que, amb l’actual pandèmia la problemàtica ha augmentat alarmantment.

La regidora afirma “la lluita contra les addiccions és la cura del nostre futur com a societat, ja que actualment afecta una àmplia població juvenil. Estem davant un perill silenciós i invisible que, cada vegada més, afecta més famílies i a xiquets/es més menuts”.
Elisa Guillem de la Cruz
Regidora Compromís Alcoi