El 2016 es va crear la “Mesa del Centre” integrada per tots els partits polítics existents i diverses entitats (com Cambra de Comerç, UPV, Alcentro, Veïns…), on signarien el famós Pacte per a la Recuperació del Centre Històric d’Alcoi el febrer de 2018. Però, què ha quedat de tot allò?

Doncs bé, portem gairebé dos anys sense la convocatòria de la Mesa, és a dir, literalment, el govern del PSOE ha decidit prescindir d’un Ens molest on, no sempre se sent allò que es vol, i clar amb unes quantes “pifies” com el xaletet de la bandeja, per al govern suposava massa difícil defensar-les davant la Mesa (això sempre que no suposés tirar balons fora i declarar públicament que aquella decisió havia sigut consensuada per la mateixa Mesa).

El 2018 a aquell famós Pacte, el govern i les entitats es comprometien a dur endavant un projecte (pel que tots els alcoians haviem pagat), mitjançant el qual es buscava la recuperació del nostre Centre Històric. De les 20 actuacions i 94 accions el govern assegura que ja s’han fet totes, i per tant no cal continuar amb la Mesa del Centre. No diré si és així o no, sols vull que, a tu que estàs llegint açò digues què et sembla. S’ha rehabilitat el Centre? S’ha aconseguit una pacificació real del trànsit junt amb un augment de la qualitat de vida del veïnat? S’ha millorat el comerç a tot el Centre? S’han rehabilitat/recuperat espais naturals? S’ha millorat el transport públic i les connexions junt amb la utilització de vehicles més menuts, menys pesats i menys contaminants? S’ha creat un barri més atractiu perquè la gent vulga vindre a viure? Contesteu vosaltres mateixos…

Doncs bé, segons la regidora s’ha aconseguit, i a més a més ja no es convoca la Mesa del Centre perquè ja no té sentit, no té sentit que l’Associació de Veïns del Centre per exemple, puga dir alguna cosa. Resulta que, com que es va signar la passada legislatura, ara hi ha grups polítics que abans no estaven, i per tant queden fora… En quin moment o qui ha dit que no es pot ampliar el pacte?

Una altra de les explicacions més xulis és; que realment el que s’ha fet és una ampliació de la Mesa, i ara entren en joc altres regidories com Cultura, Benestar Social… per tant la Mesa del Centre ha quedat obsoleta, perquè aquests temes estan tractant-se als diferents Consells de la Ciutat, fent així (i segons el govern), que tota la ciutat hi participe. És a dir, que ara la participació és major, la Mesa del Centre quedava restringida a uns quants participants però, ara aquests temes s’amplien i es participen massivament als diferents Consells de la ciutat. Clar que si guapi, tots sabem que el tema del Centre és trending topic i prioritari al Consell de Cultura, el Consell del Benestar Animal, o el Consell d’Esports.

En resum, el Govern decideix arbitràriament que aquests temes es parlen als diferents consells de la ciutat per a una major participació. Llavors, si el govern té la potestat de canviar el lloc de participació i ampliar-ho a més gent, perquè no amplia directament la participació a la Mesa del Centre? Bàsicament perquè el centre ja no interessa, i desviem l’atenció, que et caiguen critiques pel xalet al començament de la legislatura val però, a 6 mesos d’eleccions… que us sembla la il·luminació del Nadal?

Elisa Guillem de la Cruz
Regidora Compromís Alcoi